03-Jan-2022, 06:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2022, 07:18 AM door Bart Verbeek.)
(02-Jan-2022, 08:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij ACE in Winterswijk verkopen ze heel veel E-Trikes. Vooral aan Duitsers.
In Nederland wordt ik vaak geconfronteerd met weerstand tegen elektrische ondersteuning. We dienen ons te verplaatsen in het zweet onzes aanschijns, en elektrische ondersteuning past kennelijk niet binnen dat plaatje. Op Facebook fora moet ik vaak verantwoording afleggen voor mijn keuze. En dat terwijl een automobilist nooit gevraagd wordt om uit te leggen waarom hij 125 pk denkt nodig te hebben om van A naar B te reizen.
Misschien dat Duitsers wat minder streng zijn in de leer?
(03-Jan-2022, 02:35 AM)365cycle schreef: Verder: Ik houd m'n hart vast voor ons ligfietsers. Derk Thys die wat anders gaat doen, Drymer/Sinner dat stopt, Bram Moens zit in dezelfde leeftijd - laten we hopen dat er nog wat dertigers rondhobbelen die er voor willen gaan.
De velomobielmarkt zit denk ik wel snor. Die wekt zelfs de indruk nog wel wat extra productiecapaciteit te kunnen gebruiken. Ook met de trikemarkt komt het wel goed, zodra ze de elektrische ondersteuning omarmen en de senioren weten aan te boren. Maar voor de tweewielers zie ik niet veel toekomst. Elektrische ondersteuning helpt daar niet omdat tweewielers niet aansprekend zijn voor senioren. De leercurve is te hoog, het evenwicht is een probleem, en het gevoel van onveiligheid is te groot. Hier is de e-bike wel een moordende concurrent.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan