04-Jan-2022, 05:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jan-2022, 05:33 PM door Wim -de roetsende.)
(04-Jan-2022, 05:10 PM)PietV* schreef: De bulten op de Milan verstoren de stroomlijn en daar ga je zeker niet sneller van rijden. Esthetisch zijn die bulten ook niet mooi, maar wel noodzakelijk. Ik vind de Snoek veel mooier.
Of de bulten de stroomlijn verstoren weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de GT naast de Quest de enige vm-en zijn die ooit in een windtunnel zijn getest en dat de Milan snelheidsrecords op zijn naam heeft staan.
De Snoek is misschien mooier, maar dat is zeer persoonlijk want over smaak vakt niet te twisten.
Ik heb echter geen vm voor 'de mooi'.
In de Snoek zit ik heel hoog en vang daardoor meer wind.
In de SL zit ik heel laag en vang daardoor veel minder wind. Dat is stroomlijn technisch een stuk gunstiger.
De Snoek moet eigenlijk met Racekap worden gereden. Heb ik van enkele rijders gehoord/gelezen.
De SL is zelfs 'helemaal open' nog heel snel. Heb ik van enkele rijders gehoord/gelezen.
De vorm van het instapgat is totaal verschillend. In de Snoek voelde ik veel wind op mijn borst en zelfs op mijn buik, terwijl ik daar in de SL nauwelijks last van heb. In de DF was dat zelfs nog minder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler