04-Jan-2022, 11:51 PM
Het is precies zoals 365Cycle zegt: de windtunnel bepaalt niet welke vm het snelste is.
Dit is onder andere ook afhankelijk van de omgeving waar je rijdt, het wegdek waarop je rijdt, je woon-werk-verkeer-route, je lichaamsverhoudingen, enz. enz.
Mijn eerste vm was een Mango, dan een XS, een DF en nu de SL.
Ik heb dus ook al enige ervaring met de verschillende modellen van verschillende ontwerpers.
De Mango was wel echt een minder snelle vm, maar het was ook van de eerste Mango's. Van glasvezel en niet echt stijf.
Tussen de XS, de DF en de SL zit niet ontzettend veel verschil qua snelheid met mij als bestuurder.
De XS en de SL blijven beter doorrollen als je stopt met trappen.
De DF acceleerde heel snel en was echt een gooi-en-smijt-vm.
De XS was eigenlijk net aan de kleine kant voor mij en dus zat ik er niet optimaal ontspannen in.
De DF paste al veel beter, maar ik moest altijd net iets te veel energie leveren om op snelheid te blijven bij langere stukken. Door de open wielkasten moet je constant een beetje 'bij trappen'. En ik vond mijn zithouding te rechtop waardoor ik voor mijn gevoel telkens iets onderuit zakte en daardoor regelmatig mijzelf weer moest terug duwen in de goede positie.
De SL heeft een meer liggende houding die ik als zeer prettig ervaar, daardoor lig ik veel ontspannender in deze vm. Dat heeft een hogere snelheid tot gevolg. Ondanks of dankzij de bulten? Ik heb geen idee, maar het gaat op langere stukken gemakkelijker harder en het is voor mij gemakkelijker om op snelheid te blijven.
Ik heb hier echt geen windtunnel voor nodig om dit te bewijzen. Mijn lijf/spieren vertellen het mij.
Trouwens dit is 'mijn draadje' en mijn vm en ik bepaal hier dus dat ik deze vm beter, sneller en fijner vind
Dit is onder andere ook afhankelijk van de omgeving waar je rijdt, het wegdek waarop je rijdt, je woon-werk-verkeer-route, je lichaamsverhoudingen, enz. enz.
Mijn eerste vm was een Mango, dan een XS, een DF en nu de SL.
Ik heb dus ook al enige ervaring met de verschillende modellen van verschillende ontwerpers.
De Mango was wel echt een minder snelle vm, maar het was ook van de eerste Mango's. Van glasvezel en niet echt stijf.
Tussen de XS, de DF en de SL zit niet ontzettend veel verschil qua snelheid met mij als bestuurder.
De XS en de SL blijven beter doorrollen als je stopt met trappen.
De DF acceleerde heel snel en was echt een gooi-en-smijt-vm.
De XS was eigenlijk net aan de kleine kant voor mij en dus zat ik er niet optimaal ontspannen in.
De DF paste al veel beter, maar ik moest altijd net iets te veel energie leveren om op snelheid te blijven bij langere stukken. Door de open wielkasten moet je constant een beetje 'bij trappen'. En ik vond mijn zithouding te rechtop waardoor ik voor mijn gevoel telkens iets onderuit zakte en daardoor regelmatig mijzelf weer moest terug duwen in de goede positie.
De SL heeft een meer liggende houding die ik als zeer prettig ervaar, daardoor lig ik veel ontspannender in deze vm. Dat heeft een hogere snelheid tot gevolg. Ondanks of dankzij de bulten? Ik heb geen idee, maar het gaat op langere stukken gemakkelijker harder en het is voor mij gemakkelijker om op snelheid te blijven.
Ik heb hier echt geen windtunnel voor nodig om dit te bewijzen. Mijn lijf/spieren vertellen het mij.
Trouwens dit is 'mijn draadje' en mijn vm en ik bepaal hier dus dat ik deze vm beter, sneller en fijner vind
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler