05-Jan-2022, 09:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jan-2022, 09:27 PM door 365cycle.)
Je lijkt wat moeite te hebben met lezen Piet, dus ik houd het even kort. Hierbij het snelheidsprofiel van mijn laatste lange rit (100 kilometer):
Constanter dan deze rit ga je ze in Nederland niet vinden. m/s2 is hier belangrijker dan m/s.
Als de theorie zo eenvoudig was als jij 'm hier op wil schrijven, dan zou je hier een kaarsrechte streep zien, geen piek net onder de 80 km/h en geen punten ver onder de 40. Als je gelijk had, dan zouden er geen trajecten zijn (van 20 kilometer) waarop mijn Challenge Focus, m'n M-Racer en m'n velomobiel ongeveer even snel zijn, maar de DF nog altijd sneller dan alledrie.
Verder zou ik je nogmaals op het hart willen drukken om je theorie te toetsen aan noemenswaardige praktijkervaring. Zonder dat zie ik niet in hoe we je posts hierover verder serieus moeten nemen.
Met een beetje pech trapt jouw schoonmoeder nog zo'n 60-70 watt. De ontwerpsnelheid doet dan wel degelijk ter zake, zelfs met alleen jouw theorie; een open ligger zal met dat vermogen waarschijnlijk sneller zijn, vanwege de mindere rolweerstand en - als ze op een CHR past - nóg verder verminderde rolweerstand i.v.m. snellere banden in ETRTO 622.
Constanter dan deze rit ga je ze in Nederland niet vinden. m/s2 is hier belangrijker dan m/s.
Als de theorie zo eenvoudig was als jij 'm hier op wil schrijven, dan zou je hier een kaarsrechte streep zien, geen piek net onder de 80 km/h en geen punten ver onder de 40. Als je gelijk had, dan zouden er geen trajecten zijn (van 20 kilometer) waarop mijn Challenge Focus, m'n M-Racer en m'n velomobiel ongeveer even snel zijn, maar de DF nog altijd sneller dan alledrie.
Verder zou ik je nogmaals op het hart willen drukken om je theorie te toetsen aan noemenswaardige praktijkervaring. Zonder dat zie ik niet in hoe we je posts hierover verder serieus moeten nemen.
(05-Jan-2022, 09:09 PM)PietV* schreef: De rijder doet niet ter zake m.b.t. de ontwerpsnelheid van het velomobiel.Deze wil ik er toch nog even uitlichten, want je eerste zin is in strijd met je tweede.
Voorbeeld: Mijn 93 jarige schoonmoeder, goed ter been, neem plaats in de Milan.
Met een beetje pech trapt jouw schoonmoeder nog zo'n 60-70 watt. De ontwerpsnelheid doet dan wel degelijk ter zake, zelfs met alleen jouw theorie; een open ligger zal met dat vermogen waarschijnlijk sneller zijn, vanwege de mindere rolweerstand en - als ze op een CHR past - nóg verder verminderde rolweerstand i.v.m. snellere banden in ETRTO 622.