06-Jan-2022, 02:47 AM
Als het frontale oppervlak wordt gevormd door een vierkante plaat is dat een stuk minder goed voor de luchtweerstand dan een veel grotere druppelvorm.
Verder is een velomobiel ook erg persoonlijk. Sommige kunnen op papier veel sneller zijn, maar als je er niet lekker in rijdt haal je dat er niet uit, en kan een op papier langzamer model voor jouw sneller zijn.
Daarnaast is het wel treurig dat het wel lijkt dat het enige argument voor een velomobiel zijn (theoretische) maximum snelheid is. Voor iets als woon/werkverkeer of vakanties speelt bagageruimte ook een rol bijvoorbeeld.
Of comfort als je wilt toeren in plaats van racen.
Of de draaicirkel als je in de stad rijdt.
Ik haal met mijn DF XL een gemiddelde snelheid van 26km/h naar mijn werk (65km). Op mijn Baron is dat 25km/h. De beperkende factor is dus voorlopig niet de limiet van de velomobiel.
Maar in de DF kom ik droog en warm aan, en kan ik meer meenemen dan op mijn Baron. (Helaas kan ik de DF niet in de fietsenkelder krijgen, maar dat is een ander verhaal)
Anyway, ik begin steeds meer te wennen aan de looks van de Milan, en tzt zal ik ook zeker gaan kijken of het iets voor mij is. Maar eerst maar een tijdje in mijn DF rondkarren
Verder is een velomobiel ook erg persoonlijk. Sommige kunnen op papier veel sneller zijn, maar als je er niet lekker in rijdt haal je dat er niet uit, en kan een op papier langzamer model voor jouw sneller zijn.
Daarnaast is het wel treurig dat het wel lijkt dat het enige argument voor een velomobiel zijn (theoretische) maximum snelheid is. Voor iets als woon/werkverkeer of vakanties speelt bagageruimte ook een rol bijvoorbeeld.
Of comfort als je wilt toeren in plaats van racen.
Of de draaicirkel als je in de stad rijdt.
Ik haal met mijn DF XL een gemiddelde snelheid van 26km/h naar mijn werk (65km). Op mijn Baron is dat 25km/h. De beperkende factor is dus voorlopig niet de limiet van de velomobiel.
Maar in de DF kom ik droog en warm aan, en kan ik meer meenemen dan op mijn Baron. (Helaas kan ik de DF niet in de fietsenkelder krijgen, maar dat is een ander verhaal)
Anyway, ik begin steeds meer te wennen aan de looks van de Milan, en tzt zal ik ook zeker gaan kijken of het iets voor mij is. Maar eerst maar een tijdje in mijn DF rondkarren