06-Jan-2022, 06:51 AM
(06-Jan-2022, 02:47 AM)Frutsel schreef: Daarnaast is het wel treurig dat het wel lijkt dat het enige argument voor een velomobiel zijn (theoretische) maximum snelheid is. Voor iets als woon/werkverkeer of vakanties speelt bagageruimte ook een rol bijvoorbeeld.
Of comfort als je wilt toeren in plaats van racen.
Of de draaicirkel als je in de stad rijdt.
Ik haal met mijn DF XL een gemiddelde snelheid van 26km/h naar mijn werk (65km).
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar voor mij zijn het allemaal nieuwe overwegingen. Voor mij was elektrische ondersteuning altijd een vanzelfsprekendheid. Nu ik de gedachte heb toegelaten dat bio aandrijving ook een optie is, zijn de argumenten die in dit draadje naar boven komen natuurlijk wel interessant.
Als mijn gemiddelde snelheid straks rond de 25 km per uur zal blijken te liggen, is elektrische ondersteuning misschien toch een zinvolle optie, overigens.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan