De Milans, Alpha's, DF's, Snoeken, Quest's, Strada's, QV's etc zijn topproducten. Voortdurende verbeteringen en nieuwere modellen. De een door kleurstelling nog mooier dan de andere.
Topsnelheid is alleen van belang op circuits tijdens wedstrijden. Na ruim 16 jaar (pre)pensioen en een goede gezondheid is topsnelheid bijzaak geworden. Behoud van energie des te meer. En comfort en bagageruimte niet te vergeten.
Het enige wat ik graag wil weten: "hoeveel (trap)energie raak ik in een bepaald velomobiel kwijt aan de luchtweerstand bij x km/h. Bijvoorbeeld bij 30 of 40 km/h.".
Dat kun je meten in een windtunnel. Omdat de luchtweerstand verreweg de grootste energieslurper is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweerstand
Dat je in de ene velomobiel gemakkelijker je top trapvermogen kwijt kan dan in de andere, is leuk voor je acceleratie. Maar de dagelijkse energie van een mens is beperkt en neemt af na de periode van "in de kracht van je leven". Gedoceerd je trapenergie leveren blijft belangrijk.
Dus het velomobiel dat de minste luchtweerstand oplevert bij een bepaalde snelheid is voor mij efficiënter. Gooien met je krachten heb ik achter me gelaten.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
Levensgenieter, Piet.
Topsnelheid is alleen van belang op circuits tijdens wedstrijden. Na ruim 16 jaar (pre)pensioen en een goede gezondheid is topsnelheid bijzaak geworden. Behoud van energie des te meer. En comfort en bagageruimte niet te vergeten.
Het enige wat ik graag wil weten: "hoeveel (trap)energie raak ik in een bepaald velomobiel kwijt aan de luchtweerstand bij x km/h. Bijvoorbeeld bij 30 of 40 km/h.".
Dat kun je meten in een windtunnel. Omdat de luchtweerstand verreweg de grootste energieslurper is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweerstand
Dat je in de ene velomobiel gemakkelijker je top trapvermogen kwijt kan dan in de andere, is leuk voor je acceleratie. Maar de dagelijkse energie van een mens is beperkt en neemt af na de periode van "in de kracht van je leven". Gedoceerd je trapenergie leveren blijft belangrijk.
Dus het velomobiel dat de minste luchtweerstand oplevert bij een bepaalde snelheid is voor mij efficiënter. Gooien met je krachten heb ik achter me gelaten.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
Levensgenieter, Piet.