(06-Jan-2022, 03:51 PM)365cycle schreef: Ook als je gedoseerd rijdt zal je moeten accelereren.Ja zeker, gedoceerd accelereren. Op snelheid stopt die acceleratie en is de luchtweerstand de grote energieslurper. Mooier kan ik het het niet schrijven.
(06-Jan-2022, 03:51 PM)365cycle schreef: Op mijn woon-werkroute naar Bio Science Park in Leiden (30 km) was de minder sterke ik van 2020 met de DF sneller dan ik nu met de Milan ben; ik heb het grootste deel van de route een paar weken geleden nog gereden onder vergelijkbare weersomstandigheden.Het gaat hier weer over die snelheid en niet primair over de luchtweerstand waarover ik schreef.
(06-Jan-2022, 03:51 PM)365cycle schreef: Meten is alleen weten wanneer je weet wat je meet.Daarom schreef over het meten van de luchtweerstand in een geavanceerde windtunnel en niet over de rolweerstand of de transmissieverliezen. De laatste twee genoemde is op snelheid peanuts t.o.v. de luchtweerstand. Daar is de meeste winst te behalen. Jammer dat herhalen noodzakelijk is.
De beste producten worden op de tekentafel ontworpen en getest door praktisch te meten. Op diverse factoren worden gemeten en als slot op het geheel. Als je een product wilt verbeteren moet je op diverse factoren de meetgegevens kunnen raadplegen.
(06-Jan-2022, 08:29 PM)TvWijk schreef: Wellicht ook mee te nemen naar de volgende ronde:Je bedoeld: "Wat niet weet, wat niet deert." Dat lees ik tussen de regels door in bijna alle berichten. Men wil het niet weten. Prima. Ga zo door.
"Wat niet meet, wat niet deert."