(07-Jan-2022, 11:44 AM)Wim -de roetsende schreef: Dit is een theorie vs praktijk verhaal geworden.Wim, Ben het volkomen eens met jouw betoog. Wanneer de menselijke factor wordt toegevoegd, krijg je altijd een verschillende eindresultaten. In wielertermen "De vorm van de dag". Luchtdruk, luchttemperatuur, wind. De praktijk is vaak complexer.
De theorie klopt, maar niet altijd in de praktijk.
De praktijk klopt ook, maar is vaak iets complexer dan de theorie.
Dit is mijn samenvatting en tevens mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen
Vooral wanneer de topsnelheid niet wordt gehaald, blijkt vaak dat de praktijk de theorie heeft ingehaald.
De theoretisch ingestelde mensen denken dan vaak: Hoe kan dit nou?
Terwijl de praktisch ingestelde mensen zich realiseren dat de praktijk soms hardnekkig is.
(07-Jan-2022, 12:12 PM)365cycle schreef:(07-Jan-2022, 11:44 AM)Wim -de roetsende schreef: Dit was de praktijk/de motor: https://m.youtube.com/watch?v=Q2Njtel-Es0&t=166sDa's 130-140 rpm gok ik zo. Volgens Piet z'n theorie is dat veel te hoge cadans
Ben ik helemaal met je eens. Voor duursport. Niet voor een sprint.
Ook zijn ademfrequentie is te hoog. Je ziet dat de geteste fietser steeds meer onnodige spieren aanspant om die prestatie te leveren en snel anaerobe gaat om zijn prestatie kunnen leveren.
(07-Jan-2022, 12:12 PM)365cycle schreef: Overigens wel interessant dat ze hem op een bukfiets meten, terwijl zijn positie in de ETA totaal anders is, met een ander spiergebruik tot gevolg.Heb je gelijk in. Trainen onder een gelijke zithoek geeft gewenning en vaak een beter resultaat.
Vraag me daarnaast af of het resultaat misschien nog beter zou worden als zo iemand bijvoorbeeld een Milan SL als dagelijks vervoermiddel gaat gebruiken. Kan me zo voorstellen dat dat het gevoel voor acceleratie en misschien ook de juiste spiergroei stimuleert.