07-Jan-2022, 02:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Jan-2022, 02:33 PM door 365cycle.)
(07-Jan-2022, 01:17 PM)Bart Verbeek schreef: Deze grafiek geeft op overtuigende wijze aan waarom ondersteuning tot 25 km per uur niet zinvol is voor een velomobiell. De meeste acceleraties vinden bij een hogere snelheid plaats.Wel sterk afhankelijk van hoeveel vermogen je zelf levert. Deze rit was snel (42.nogiets gemiddeld), maar ik had hier ook gunstige wind, de Milan is (met name in Zeeland) erg efficiënt en staat op relatief snelle ("allseason-")banden, en hoewel het met name door felle acceleraties in het laatste stuk komt was het gemiddeld vermogen over de hele rit alsnog ongeveer 200W. Dat vermogen kan ik (blijkbaar) 600 km in de week leveren (want zoveel heb ik de laatste week v/h jaar gefietst). Als je maximaal de helft daarvan of misschien zelfs iets minder op regelmatige basis kan leveren, kan het zijn dat een velomobiel met trapondersteuning voor jou uitkomst biedt. Zeker als dat niet een Milan, maar een QV of Strada is, en zeker als er ook wel aardig wat bulten in je route zitten. De Brienenoordbrug is namelijk ook lelijk zichtbaar in mijn grafiekje (het dalletje voor de laatste hoge piek)

(07-Jan-2022, 01:17 PM)Bart Verbeek schreef: pompende klutsknieënDie vergeet ik niet meer, haha
(07-Jan-2022, 01:17 PM)Bart Verbeek schreef: De bulten zijn een creatieve manier om het frontaal oppervlak te verkleinen zonder al teveel nieuwe turbulentie toe te voegen. Daarvan kan ik de functionele schoonheid wel zien. Eerst vond ik de QV ook foeilelijk, maar langzaam ga ik er aan wennen. Ik zag trouwens dat ze in de F1 het idee van de smurfenmuts ook al gejat hadden.Dit idd, en ze voegen dus zelfs gewenste turbulentie toe (t.b.v. voorkomen "ergere" turbulentie).
En idd, ik ben zowel de QV als de Milan ook langzaam steeds mooier gaan vinden. In dat opzicht hebben ze beide dan wel weer echt wat gemeen met de mooiste mensen die ik ken
