09-Jan-2022, 03:09 AM
(03-Jan-2022, 06:33 AM)Bart Verbeek schreef: De velomobielmarkt zit denk ik wel snor. Die wekt zelfs de indruk nog wel wat extra productiecapaciteit te kunnen gebruiken.
Als ik hier nog eens over nadenk, dan ondervindt de velomobielmarkt wel degelijk zware concurrentie van de speed pedelec. Het feit dat de markt ondanks dat nog wel groeit doet daar niets aan af.
Zou je de velomobielen willen ontsluiten voor senioren, dan moet je toch ook denken aan elektrische ondersteuning. Maar dan meer op het niveau van de speed pedelec. Het nadeel hiervan is dat je daarmee ook de regels van de speed pedelec krijgt. Dus helm- en verzekeringsplicht en niet meer overal op de fietspaden mogen rijden. In feite zou je een hybride vorm van ondersteuning (en regels) willen hebben: buiten de bebouwde kom als speed pedelec en binnen de bebouwde kom als e-bike. Door middel van geofencing zou je dat zelfs kunnen afdwingen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan