09-Jan-2022, 10:13 AM
(09-Jan-2022, 05:52 AM)PlantageBohémien schreef: Het probleem in Nederland is dat ouderen veel te snel problemen met hun gezondheid uit de weg gaan, in plaats zich te verzetten, geeft men zich over, een keer zweten door inspanning gaat men uit de weg, alles is op gemak gericht, daar omheen is een hele advies industrie ontstaan , die graag brommobielen, elektrische scooters, trapliften enz, aan de man / vrouw brengen.Daar het je gelijk in. Maar dat probleem begint al op jongere leeftijd. We leven in West Europa steeds ongezonder. Minder lichamelijke inspanning en meer welvaartsvoedsel i.p.v. gezonde leefwijze en gezonde voeding. Ouderdom diabetes is nu al jeugddiabetes geworden. In Nederland 52% overgewicht. Een hogere ontstekingsgraad in het lijf. Meer gewrichtsklachten en chronische pijnen. Dat is alle gemak pijn verlichtend. Ziektekostenverzekering wordt opgebracht door de 18 plusser. AOW komt uit de staatskas en ouderen kosten geld.
(09-Jan-2022, 05:52 AM)PlantageBohémien schreef: Naar mijn gedacht is het ook zo dat de bedrijfje die in Europa ligfietsen/ velomobielen produceren, veel te klein zijn, en daardoor onnodig duur, men zou meer samen moeten werken, op een grootschalig geproduceerd basismodel, verschillende varianten ontwikkelen, het volkswagenmodel, één bodemplaat, als uitgangspunt.Eén bodemplaatconstructie heeft vóór- en nadelen. Grootste nadeel is het gewicht. De zelfdragende carrosserie heeft dat nadeel niet. Nu worden al vele merken casco's geproduceerd bij Velomobiel World in Roemenië. Dat gaat alleen maar toenemen. Waar dan ook.
Op een dag komt een Chinees op de gedachte, 'dat kan ik beter en goedkoper' begint een productielijn met robots, en dan is het snel voorbij met al die kleine bedrijfjes, die kunnen dan nog een frame kopen, hoe dat er uitziet bepaalt de Chinees.
Groet uit het Boheemse Woud.
Ik weet dat velen het niet met mijn eens zijn, maar er gaan nog meer ligfietsbedrijven stoppen. Door wat voor oorzaak ook. De sterke en betere blijven over.