Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
|
Berichten: 6.235
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12821
9908 x bedankt in 4847 berichten
(10-Jan-2022, 10:21 PM)Roepers schreef: Mijn these is dat als een jonger persoon belangstelling heeft voor ligfietsen, het snelheidsaspect vaak een rol speelt. Dan komen de velomobielen snel in beeld en wordt er een tweedehands aangeschaft. Die is in de perceptie van de jongere (tot 40 jaar) sneller dan een tweewielige ligfiets en de veronderstelde moeilijkheidsgraad maken de keuze eenvoudig. De tweewielige ligfiets komt voor de jongere garde ook niet meer in beeld. Klopt helemaal. Ik vond velomobielen echter wel héél duur, en ontdekte zo Meer Meters Met Minder Moeite  Zo'n M5 Low Racer is vanaf een Pinarello ook al een flinke stap omhoog in tempo, en dan moet je nog aan de vlakke houding en de verschrikkelijk slechte manoeuvreerbaarheid wennen  Al snel reed ik kruissnelheden van 7-9 km/h hoger, zonder tegenwind. Voelde alsof ik als enige een mooi nieuw geheim had, en dat begin was daarom misschien nog wel het leukst van m'n ligfietscarrière. Nou, het concurreert met m'n eerste rit in een (verlaagde, spijkerhard afgeveerde, raceklare) DF, en het moment waarop ik het podium van een conferentie met 1500 vakgenootjes op mocht fietsen.
(10-Jan-2022, 10:21 PM)Roepers schreef: Het staat buiten kijf dat door de elektrische ondersteuning je nu gewoon straffeloos rechtop tegen de wind in kan fietsen, zonder al te veel af te wijken het gemiddelde beeld van een fietser. Dat alles heeft helaas het wonderbare concept van de tweewielige ligfiets onder doen sneeuwen. Tot de accu leeg is... ik benadruk het tot de E-bikende medemens moe van me wordt, en daarna misschien ook nog wel een beetje
|
Berichten in dit topic |
RE: Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door 365cycle - 10-Jan-2022, 10:37 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Veloom
|
Heel uitgebreide vid...Willeke_IGKT — 08:10 AM |
Doorfietsroutes
|
Ja, dat is ook een v...Jeroen S — 07:58 AM |
Veloom
|
En na de Theta nu oo...datakneder — 12:21 AM |
Doorfietsroutes
|
Allemaal nog wel p...datakneder — 10:33 PM |
Doorfietsroutes
|
Ja, da's ook een fra...Jeroen S — 10:12 PM |
Maximale banddruk voor de velgen?
|
Eh Frutsel, heb ik t...Jeroen S — 10:09 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Het werd vanmiddag w...Jeroen S — 09:58 PM |
Doorfietsroutes
|
maar bij Groenlo ma...Lopopodium — 09:56 PM |
Maximale banddruk voor de velgen?
|
Waarom zou je oo...365cycle — 09:54 PM |
Doorfietsroutes
|
Ik ben het met je ee...Jeroen S — 09:46 PM |
Doorfietsroutes
|
Misschien moeten j...365cycle — 09:09 PM |
Bülk 4 more
|
De website is vern...Wim -de roetsende — 08:42 PM |
Bülk 4 more
|
Aangezien ik een jaa...Willeke_IGKT — 08:14 PM |
Bülk 4 more
|
Als de B4M het goedk...melle z — 07:42 PM |
Bülk 4 more
|
Dus beide Snoeken zi...365cycle — 07:36 PM |
Bülk 4 more
|
Maar hoe dan ook onz...Hardloper — 06:32 PM |
Theta, een velomobiel zonder voorganger
|
Ben wel benieuwd hoe...Arend-Jan — 05:59 PM |
|