11-Jan-2022, 11:58 AM
(11-Jan-2022, 09:18 AM)Roepers schreef: Bart is natuurlijk het voorbeeld dat elektrisch fietsen een zegen is. Het is soms een keuze tussen elektrisch fietsen of niet fietsen. De elektrische fiets heeft er ook voor gezorgd dat mensen niet meer de auto pakken maar de elektrisch ondersteunde fiets in bepaalde gevallen. Ik ken verschillende ouderen die door elektrisch fietsen mobiel bleven. Soms is er een keuze tussen scootmobiel of elektrische (driewiel-)fiets Het is dus niet zwart-wit.
Ook zijn er elektrisch ondersteunde ligfietsen. Het is dus niet zo dat je moet kiezen tussen ligfiets of een elektrische fiets.
Ik fiets ook om als diabeet mijn insulinebehoefte te verlagen en om de groei van mijn gewicht tegen te gaan. Dat laatste ligt voor diabeten nogal op de loer en ik ben er ook gevoelig voor. Mijn voorkeur ligt dan ook bij de niet-elektrisch-ondersteunde ligfiets. Die is gewoon effectiever op deze punten dan een elektrische fiets
Groet,
Marco
Ik ben zonder twijfel enorm bevooroordeeld. In 1984 reed ik al met een autoaccu op mijn bagagedrager en een elektromotor op mijn voorwiel. En fysiek heb ik elektrische ondersteuning op dit moment ook echt wel nodig. Maar de ziekte van Kahler is op dit moment weliswaar onder controle, maar vroeger of later komt het weer terug. Hopelijk pas na vele jaren, zo is eigenlijk wel de verwachting. Maar als het zover is, kan ik maar beter in een goede conditie zijn. Dat vergroot het aantal behandelopties dramatisch. En dat is een mooi gelegenheidsargument om een velomobiel aan te schaffen
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan