12-Jan-2022, 10:16 PM
(12-Jan-2022, 08:26 PM)Roepers schreef: Om enkele gedachten aangaande bakfietsen en ligfietsen hier aan de wereldwijde digitale ruimte toe te vertrouwen.
Toen ik in 1994/1995 begon met ligfietsen was de Flevotrike nog een leverbaar concept.
Deze trike had heel veel ruimte voor bagageruimte. Zie de foto hieronder:
Doet vrijwel niet onder voor een hedendaagse bakfiets IMHO
Deze fiets is echter heel lastig te berijden. Ik heb het geprobeerd en het is mij niet gelukt
Flevobike heeft echter een nieuwe bakligfiets ontwikkeld voor een Zweeds bedrijf. Dat is de Velove Armadillo. Dat is in mijn opinie de moeder aller bakfietsen. Prachtig en groot. Elektrische ondersteuning lijkt mij een must.
Uit dezelfde tijd als de Flevotrike dateert de Sinner Comfort. Deze trike heeft ook veel bagageruimte en doet in dat opzicht denken aan de Flevotrike.
Hier een foto van de recentste versie:
Let op het rek achter waar echt een krat past.
Groet,
Marco
Ik vond de Flevotrike niet zo heel lastig te leren, maar moet toegeven dat ik nu ik de Quest heb er niet meer op gereden heb.
Het laadvermogen van de bak is echter groot, veel meer dan je in een krat achterop een trike kwijt kan.
Ik mis die laadruimte in de Quest. De ruimte is er wel maar je kunt er niet bij.
Een bakfiets met een open bak zal meer laadruimte (kunnen) hebben omdat je veel hoger kunt laden en er een huif op kan.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)