13-Jan-2022, 06:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jan-2022, 09:25 AM door Roepers.)
(12-Jan-2022, 11:44 PM)Roepers schreef:Dit soort voertuigen, hebben geen zin zolang er in Nederland een grens van 250 watt voor de motor is.(12-Jan-2022, 09:42 PM)PlantageBohémien schreef:(12-Jan-2022, 08:44 PM)pietandringa schreef: Of deze, hoewel de beweging minimaal lijkt..
https://youtu.be/9QcI3EXoke4 en https://citkar.nl/
Zo groot is die bagage ruimte nou ook weer niet, een lange plank uit de bouwmarkt vervoeren is moeilijk, waarschijnlijk is de plank onder het voertuig binden de enige oplossing, deden we vroeger ook met 6 meter lange buizen, onder de auto binden, tegenwoordig gaat dat niet meer vanwege de vele hobbels in de weg.
Als ik deze review zie dan is het laadvermogen toch aanzienlijk:
Wel geen lange planken maar met 2 pallets ziet het er toch overtuigend uit.
In andere landen ligt dat makkelijker, in Duitsland kunnen bedrijven speciale vergunning krijgen voor een motor tot 1000 watt.
Hermes pakket dienst heeft een fiets ontwikkeld waar 2 standard pallets in kunnen, 80 cm breed, 2 boven elkaar, de achterwielen naast de lading. waardoor het voertuig meer stabiel is, lager zwaarte punt.
Omdat in de meeste steden in Duitsland de infrastructuur voor fietser weinig ontwikkeld is, zijn bij de vergunning veel voorwaarden opgelegd waar het voertuig wel of niet mag komen.
In Nederland is men verder met die infrastructuur, maar zolang men aan die 250 watt vasthoud mist men een mogelijkheid om een deel v h transport in steden te vergroenen.
Het moet ook nog rendabel zijn, die bezorger moet betaald worden, moet voldoende mee kunnen nemen, dit soort ontwikkelingen zijn ook interessant voor servicebedrijven, loodgieters, pakketleggers, noem maar op, ook voor hen is er het probleem dat men voldoende gereedschap en installatiemateriaal mee moet kunnen nemen, als die mogelijkheid er zijn zou, kon men veel van die oude bestelauto's, vaak diesels, uit het verkeer nemen.
Voor particulieren, is zo'n voertuig te groot en te duur, maar ik denk voor wie een trike heeft, daar moet toch ook een karretje achter kunnen, en voor lang materiaal herinner ik mij aan fietsaanhangers voor surfplanken, er zijn zoveel mogelijkheden, en het is spannend om te zien hoe zich dat ontwikkeld. er is iets mis gegaan, bij het plaatsen, de naam v Marco staat er nu onder? groet uit het Boheemse woud.