14-Jan-2022, 09:29 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Jan-2022, 09:32 AM door Wim -de roetsende.)
(14-Jan-2022, 07:33 AM)Niels van der Wal schreef:(14-Jan-2022, 12:08 AM)Wim -de roetsende schreef: In Nederland zijn bijna geen Milans. Wat zegt dit dan?
De Milan is Duits, gemaakt voor duitse wegen.
In Nederland zijn veel drempels en vluchtheuvels. Om hier soepel overheen te fietsen heb je bodemvrijheid nodig. De Milan ligt laag, heeft hierdoor weinig bodemvrijheid wat in Nederland beroerd rijdt.
Niels, DF, van der Wal
Nee hoor Niels. Ik rijd op dezelfde manier over de drempels als dat ik eerst met de DF deed en ik raak net zo vaak met de voetenbulten de drempel. Misschien met de Milan zelfs iets minder vaak.
Je kunt een Milan straffeloos 1cm hoger op de pootjes zetten en dan wordt het dus 'een DF' qua rijgedrag over drempels.
Oh ja, de voetenbulten van de Milan zijn extra stevig gemaakt om flinke klappen te kunnen opvangen, mocht je de Milan origineel willen houden.
De voetenbulten van de DF zijn iets minder stevig. Ik weet zelfs van een rijder dat één van die bulten naar binnen klapte na een klap.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler