14-Jan-2022, 10:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Jan-2022, 08:07 PM door Roepers.)
(14-Jan-2022, 09:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Nee hoor Niels. Ik rijd op dezelfde manier over de drempels als dat ik eerst met de DF deed en ik raak net zo vaak met de voetenbulten de drempel. Misschien met de Milan zelfs iets minder vaak.
Je kunt een Milan straffeloos 1cm hoger op de pootjes zetten en dan wordt het dus 'een DF' qua rijgedrag over drempels.
Toen mijn Quest total loss gereden werd op de fietssnelweg Nijmegen Arnhem heb ik ter vervanging een DF aangeschaft. Verzekeringstechnisch had ik recht op vervangend vervoer; tijdens de 3 maanden productietijd heb ik een huur DF gefietst.
De bodem van deze DF raakte behoorlijk de vluchtheuvels, en de pontjes in dit gebied moest ik schuin op en af fietsen, gelijk een Porsche met weinig bodemvrijheid. Ik heb ervoor gekozen om de nieuwe DF op 1 cm hogere voorvering te zetten. Dit werkt, maar de voorwielen zitten nu niet meer recht in de wielkast en ik vermoed dat de hogere stand de aerodynamica verslechterd.Een volgende velomobiel wordt toch weer een model wat passend is bij Nederlandse infrastructuur.
Niels, fietsvrijheid, van der Wal