14-Jan-2022, 01:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Jan-2022, 02:25 PM door Wim -de roetsende.)
(14-Jan-2022, 11:38 AM)365cycle schreef: ........Dit uit zich vooral in top aerodynamica, maar een minder goede aandrijflijn. Bergop is een Milan niet zo lekker, accelereren gaat ook niet zo soepel. Op een vlakke weg, zelfs tegen de wind in...
M'n Milan SL schraapt op dezelfde drempels als de DF XL deed, maar staat één veerring lager dan standaard.
Bovenste opmerking:
Zou het eventueel nog kunnen dat dit te maken heeft met het feit dat jij een MK4 hebt?
Ik heb het met Peter/Ymte besproken en de kettinglijn van de Milan MK7 en de DF is nagenoeg hetzelfde.
Accelereren vind ik bijna hetzelfde. Alleen de cadans ligt hoger, want ik rijd nu met 140mm. De iets meer liggende houding vind ik meer relaxt en daardoor trek ik minder heftig op, maar als ik het wil dan lukt het nog steeds heel gemakkelijk.
Snelheid behouden gaat inderdaad veel gemakkelijker. Was één van de belangrijkste redenen om voor de Milan SL te kiezen.
Onderste opmerking:
Vreemd. Mijn SL staat 1cm hoger dan normaal en schraapt op dezelfde drempels als de DF (misschien een fractie minder). Ik had geen XL misschien dat het daardoor komt?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler