15-Jan-2022, 01:37 PM
Als we naar de gemiddelde leeftijd en het geslacht kijken, dan zou je haast kunnen denken dat een Velomobiel een subsituut is voor de Midlifecrisis Porsche/sportwagen/Motorfiets. ( ik ben dan wel oud maar ik ben nog best vlot als je me in het juiste voertuig zet.)
Toch denk ik dat bij de gemiddelde Velomobilist eerder de motivatie ligt bij een gezond en milieutechnisch verantwoord vervoermiddel. Niet zo nat worden en in de winter veel minder last van de kou hebben, waren voor mij de belangrijkste redenen. Oh ja, en dat ik de ligfiets/Velomobiel als een serieus alternatief zie voor een 2e auto. Onder normale werkomstandigheden( zonder thuiswerk) maakt het best wat uit of je 4000km per jaar fietst of auto rijdt.
Ik vind de redenering van Ymte ook leuk. Dat ging ongeveer zo; Met de velomobiel doe ik de reis in 3 uur, met openbaar vervoer in 1,5 uur. Dan heb ik in 1,5 uur tijd dus mooi 3 uur kunnen sporten!
Gezien mijn reisafstand is het ongeveer een half uurtje sporten in een kwartier tijd, enkele reis.
Toch denk ik dat bij de gemiddelde Velomobilist eerder de motivatie ligt bij een gezond en milieutechnisch verantwoord vervoermiddel. Niet zo nat worden en in de winter veel minder last van de kou hebben, waren voor mij de belangrijkste redenen. Oh ja, en dat ik de ligfiets/Velomobiel als een serieus alternatief zie voor een 2e auto. Onder normale werkomstandigheden( zonder thuiswerk) maakt het best wat uit of je 4000km per jaar fietst of auto rijdt.
Ik vind de redenering van Ymte ook leuk. Dat ging ongeveer zo; Met de velomobiel doe ik de reis in 3 uur, met openbaar vervoer in 1,5 uur. Dan heb ik in 1,5 uur tijd dus mooi 3 uur kunnen sporten!
Gezien mijn reisafstand is het ongeveer een half uurtje sporten in een kwartier tijd, enkele reis.