15-Jan-2022, 05:27 PM
(15-Jan-2022, 01:37 PM)Jeroen S schreef: Toch denk ik dat bij de gemiddelde Velomobilist eerder de motivatie ligt bij een gezond en milieutechnisch verantwoord vervoermiddel. Niet zo nat worden en in de winter veel minder last van de kou hebben, waren voor mij de belangrijkste redenen. Oh ja, en dat ik de ligfiets/Velomobiel als een serieus alternatief zie voor een 2e auto. Onder normale werkomstandigheden( zonder thuiswerk) maakt het best wat uit of je 4000km per jaar fietst of auto rijdt.
Ik vind de redenering van Ymte ook leuk. Dat ging ongeveer zo; Met de velomobiel doe ik de reis in 3 uur, met openbaar vervoer in 1,5 uur. Dan heb ik in 1,5 uur tijd dus mooi 3 uur kunnen sporten!
Een auto parkeren in min of meer het centrum van Amsterdam is veel duurder dan een velomobiel aanschaffen
Ik heb nog steeds geen bezwaar tegen een Porsche 911 van rond 1970 overigens... Het is alleen iets volledig anders dan een fiets
Ik moet eerlijk zeggen dat ik min of meer dezelfde redenering gebruik als Ymte:
Het is 1 uur en 20 minuten van deur tot deur met het openbaar vervoer (mits er geen storigen zijn!)
Het is 2 uur en 25 minuten fietsen (met een matige conditie)
Het is dus op z'n best een uur extra waarin ik heerlijk tot rust kom, en me niet hoef te ergeren aan mensen in het OV (wat ik overigens al deed voor de corona perikelen nog eens extra duidelijk maakte dat mensen vooral asociaal zijn in het OV)
Maar goed, nu werk ik al weer een eeuwigheid thuis, dus gaat het verhaal niet helemaal op. Om een of andere reden blijft er als je thuiswerkt veel minder tijd over dan wanneer je *moet* reizen.