19-Jan-2022, 01:48 PM
(19-Jan-2022, 01:33 PM)pietandringa schreef:Ben ik niet mee eens. Subjectieve ervaringen doen daar niets aan af. Als ik m'n dag niet heb in een Milan, zal ik op andere dag in een Strada sneller zijn. Je kunt veel argumenten erbij slepen, maar de luchtweerstand is van doorslaggevende betekenis. Ook tijdens Battle Mountain.(19-Jan-2022, 12:55 PM)Frutsel schreef: Het vermogen dat iemand kan leveren in een bepaalde velomobiel kan varieren. Een persoon is dus niet per definitie sneller in een Snoek dan in een Milan. Daar doet de stroomlijn/rolweerstand/whatever niets aan af. Als ik mijn warmte slechter kwijt kan in een Snoek dan in een Milan, ga ik echt niet sneller in een Snoek bijvoorbeeld.
Mee eens. Kijk maar naar de ervaringen van Quest rijders die zijn overgegaan naar een Quattrovelo. Sommige waren in de Quest [aanzienlijk] sneller, volgens anderen is er weinig verschil. Uiteraard subjectieve ervaringen, maar dat is waar het om gaat. Een velomobiel kan objectief (hoewel lastig te meten) sneller zijn, maar als je dat niet zo ervaart heb je er niks aan. En ik besef, dat het nu alweer over snelheid gaat. Maar, dat is voor de doelgroep van de Snoek nou eenmaal erg belangrijk denk ik.
Oververhit raken in een Snoek zal niet zo makkelijk gaan. Je hoeft zelf je haar niet te föhnen onder de (race)kap.
https://www.velomobiel.nl/snoek/img/gall...etail1.jpg