19-Jan-2022, 06:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jan-2022, 06:57 PM door Wim -de roetsende.)
(19-Jan-2022, 12:37 PM)PietV* schreef:(19-Jan-2022, 11:13 AM)pietandringa schreef: De kleine Snoek is sneller dan de Milan SL, tenminste als je erin past. Ik weet niet of de grote Snoek ook sneller is dan de Milan SL. En het verschil in snelheid hangt vooral af van het vermogen dat je kan leveren. Jij rijdt vaak behoorlijke gemiddeldes lees ik in jouw blog, dan profiteer je inderdaad meer van een snelle velomobiel. Mensen die niet zo hard fietsen moeten geen wonderen verwachten van de Snoek. Het is mooi dat de grote Snoek er komt.
Als de Snoek net als de Milan een "maatpak" wordt zal de Snoek altijd sneller zijn dan de Milan. Ongeacht de rijder. De rijder blijft de variabele factor. Een rijder met een beperkt trapvermogen zal dus ook een een Snoek sneller kunnen rijden dan in een Milan.
Hé leuk, mijn favoriete onderwerp.
Toevallig heb ik in beide vm-en proefgereden. Ik heb het dus over de periode voordat ik de Milan kocht.
In de Milan (140mm cranks) van Peter de Rond ging ik heel gemakkelijk hard. Ik reed vlot naar de 45km/u en kon ook doortrekken naar de 50km/u. Met de DF kostte mij dat ongelooflijk veel energie. Met de Milan dus niet.
In de Snoek (140mm cranks) ging ik helemaal niet gemakkelijk hard. Ik reed met veel meer moeite 45km/u en kon eigenlijk de 50km/u niet halen. Door echt als een idioot te trappen lukte het uiteindelijk om de 50 op de teller te krijgen. Ik was daarna flink stuk.
Hoe kan dit nou? Op allebei de dagen waren de weersomstandigheden trouwens ongeveer gelijk.
Ik pas wel in de Snoek, maar mijn schouders zitten zo goed als klem en bij diep inademen moet eigenlijk de body iets naar buiten. Helaas lukt dat niet.
Op de één of andere rare manier kon ik gewoon niet mijn kracht kwijt in de Snoek. Mijn benen gingen wel rond, ik trapte hard, maar er kwam te weinig snelheid.
In de Milan heb je een behoorlijk liggende houding, maar mijn hoofd kwam door de zitting en het neksteuntje weer in een redelijke 'iets-rechterop-houding'. Dit vind ik heel prettig.
In de Snoek zit je iets rechterop, maar mijn hoofd kwam door de zitting en de postitie van het neksteuntje juist meer in een 'iets-achterover-gekantelde-houding'. Dit vond ik niet zo fijn. Ik kijk dan ook te veel door het leesgedeelte van mijn bril
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en dus zijn ze waar. Voor mij.
Doe er mee wat je wilt.
Aanvulling:
Oh ja, ik zie ook nog een opmerking over Battle Mountain.
De Milan heeft daar nog steeds het record van snelste productievelomobiel
Dit is een feit en dus is de MilanSL de snelste vm.
Dit bedoel ik dus niet serieus, want andere/nieuwere vm-en hebben daar nog nooit aan meegedaan.
Dus feiten zeggen ook niet alles.
Alles is altijd in relatie tot elkaar en één los feitje zegt dus helemaal niets
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler