19-Jan-2022, 10:39 PM
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die het erg jammer vinden dat ze nu nog langer moeten wachten op hun Quest 3.0 ? Voor de Snoek L zullen de eerste bestellingen wel al binnen lopen, als het al kan. Maar hoeveel staan er in de rij voor een 3.0?
p.s. sommige moderne velomobielen zijn zo snel dat je vermoedelijk al een eind boven de 40 km/h zit voor je het punt bereikt waarop de watt's aan luchtweerstand de watt's aan rolweerstand overstijgen. In het dagelijks verkeer wil het nog wel es voorkomen dat die snelheden gemiddeld helemaal niet gehaald worden. Dus is de rolweerstand het belangrijkste, of komt dat nu omdat ze aerodynamisch zo goed zijn waardoor de luchtweerstand erg gering is? Of misschien zijn velen van ons wel zulke watjes dat ze met een gering gemiddeld aantal watt's rond trappen zodat die hoge snelheid niet gehaald wordt? Of misschien wel hele andere prioriteiten stellen aan hun velomobiel?
Ik ben in de optimistische veronderstelling dat mijn Velomobiel heel snel is, als ik maar wat harder kon trappen. Realistisch gezien is ie aerodynamisch verre van perfect en kan ik er zo 8 cm tussenuit zagen en alles weer in mekaar plakken, als die bobbel bij de wielkast niet in de weg zat. Ach ja, als de kou weer uit de lucht is gaat ie vanzelf ineens weer harder.
p.s. sommige moderne velomobielen zijn zo snel dat je vermoedelijk al een eind boven de 40 km/h zit voor je het punt bereikt waarop de watt's aan luchtweerstand de watt's aan rolweerstand overstijgen. In het dagelijks verkeer wil het nog wel es voorkomen dat die snelheden gemiddeld helemaal niet gehaald worden. Dus is de rolweerstand het belangrijkste, of komt dat nu omdat ze aerodynamisch zo goed zijn waardoor de luchtweerstand erg gering is? Of misschien zijn velen van ons wel zulke watjes dat ze met een gering gemiddeld aantal watt's rond trappen zodat die hoge snelheid niet gehaald wordt? Of misschien wel hele andere prioriteiten stellen aan hun velomobiel?
Ik ben in de optimistische veronderstelling dat mijn Velomobiel heel snel is, als ik maar wat harder kon trappen. Realistisch gezien is ie aerodynamisch verre van perfect en kan ik er zo 8 cm tussenuit zagen en alles weer in mekaar plakken, als die bobbel bij de wielkast niet in de weg zat. Ach ja, als de kou weer uit de lucht is gaat ie vanzelf ineens weer harder.