23-Jan-2022, 04:23 PM
Te hoge snelheid is eigenlijk 9 van de 10 het grootste probleem.
De remweg neemt extreem toe en bij een botsing zijn de gevolgen altijd rampzaliger.
De gemiddelde auto is veel zwaarder, groter en vooral hoger aan de voorkant geworden.
Als voetganger/fietser maak je echt geen schijn van kans meer.
Die snelheid MOET gewoon simpelweg omlaag.
Om een ongeluk te voorkomen kun je ook in 9 van de 10 gevallen waarschijnlijk beter remmen, dan op je gaspedaal trappen.
Ik vind op veel plekken in de stad 30km/u te hard om te fietsen, terwijl de auto's/automobilisten mij om de oren fluiten. Snelheid is echt hét probleem.
De remweg neemt extreem toe en bij een botsing zijn de gevolgen altijd rampzaliger.
De gemiddelde auto is veel zwaarder, groter en vooral hoger aan de voorkant geworden.
Als voetganger/fietser maak je echt geen schijn van kans meer.
Die snelheid MOET gewoon simpelweg omlaag.
Om een ongeluk te voorkomen kun je ook in 9 van de 10 gevallen waarschijnlijk beter remmen, dan op je gaspedaal trappen.
Ik vind op veel plekken in de stad 30km/u te hard om te fietsen, terwijl de auto's/automobilisten mij om de oren fluiten. Snelheid is echt hét probleem.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler