23-Jan-2022, 04:57 PM
De bewegingsenergie van auto's is zeer groot. ½m.v². 50 km/h of 30 km/h kan het verschil maken tussen dood en leven. De stopafstand, remweg + schrikseconde, is bij 30 km/h circa 12,5 meter. Bij 50 km/h circa 26 meter.
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht....econde-ms/
Het probleem zit in de infrastructuur van de wegen. Sluipwegen zijn voor het openbaar vervoer vaak routes. Ook voor de hulpdiensten. Inrichten met straatklinker en drempels is het op die routes ook niet. Gesloten verklaren voor vrachtauto's gaat er op lijken.
Op strategische punten flitspalen helpt wel. De overtreders in hun portemonnee grijpen werkt.
De grote steden vragen de rijksoverheid al jaren om 30 km/h als regel in die steden, maar liberaal VVD houdt van zo min mogelijk regels en zoveel mogelijk vrijheid. Wat niet is hoef je niet te handhaven. Het zal je kind maar wezen.
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht....econde-ms/
Het probleem zit in de infrastructuur van de wegen. Sluipwegen zijn voor het openbaar vervoer vaak routes. Ook voor de hulpdiensten. Inrichten met straatklinker en drempels is het op die routes ook niet. Gesloten verklaren voor vrachtauto's gaat er op lijken.
Op strategische punten flitspalen helpt wel. De overtreders in hun portemonnee grijpen werkt.
De grote steden vragen de rijksoverheid al jaren om 30 km/h als regel in die steden, maar liberaal VVD houdt van zo min mogelijk regels en zoveel mogelijk vrijheid. Wat niet is hoef je niet te handhaven. Het zal je kind maar wezen.