06-Feb-2022, 02:07 PM
Waar ik mij vaak aan erger is de rennende medemens die het nodig vindt om op het asfalt van het fietspad te rennen inplaats van de lege stoep. (Stads straat, huis, tuin, stoep, fietspas, groenstrookje, rijbaan, groenstrookje, fietspad, stoep, tuin, huis of vergelijkbaar maar met fiets stroken langs de weg zonder extra groenstrookje.)
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om recht op het af te rijden en pas op het laatste moment naar links uit te wijken. En als ze wel rechts rennen, vlak achter ze bellen of toeteren.
Het is anders als er wel wandelaars op de stoep zijn of er geen stoep/wandelpad is, dan vind ik het niet erg dat de renners het fietpad gebruiken, en dan het liefts aan de kant waar hun snelheid het beste past. (Rechts als je snel rent, links als je sjokt.)
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om recht op het af te rijden en pas op het laatste moment naar links uit te wijken. En als ze wel rechts rennen, vlak achter ze bellen of toeteren.
Het is anders als er wel wandelaars op de stoep zijn of er geen stoep/wandelpad is, dan vind ik het niet erg dat de renners het fietpad gebruiken, en dan het liefts aan de kant waar hun snelheid het beste past. (Rechts als je snel rent, links als je sjokt.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)