08-Feb-2022, 10:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Feb-2022, 10:42 PM door Wim -de roetsende.)
(08-Feb-2022, 10:29 PM)Peter de Rond schreef: Mijn ervaring met het service luikje zonder boutjes is dat het zo lek is als een mandje, met een goede regenbui loopt het water aardig naar binnen. Op dit moment mis ik het niet, want zo vaak heb je het niet nodig.
Daarnaast neemt de rand van het serviceluikje zoveel ruimte binnen, dat je met een grote schoenmaat er wel eens meer nadeel dan voordeel ervan hebt.
Dit ben ik volstrekt met je oneens. Bij de DF kwam er altijd water door het serviceluik naar binnen, ondanks de boutjes.
Bij de Milan heb ik nog geen natte kuiten gekregen.
Ik heb het serviceluik nu in 2 maanden al 10x open gehad. Er zit namelijk een bagagevak onder en daar liggen mijn gereedschappen en mijn reservebanden in. Ook heb ik de crankset een paar keer verschoven en ook dat doe ik via het serviceluik.
Van de rand van het serviceluik heb ik ook geen last met links maat 44.
(08-Feb-2022, 09:19 PM)365cycle schreef:(08-Feb-2022, 07:33 AM)Wim -de roetsende schreef: Bij het luikje van de derailleur moet je even goed letten op het woord 'top' aan de binnenkant.Dat luikje heb ik ook al. Heb daar gaatjes in geboord en tiewrap doorheen getrokken
Peter bij Ymte maakt het aan de binnenkant vast met een touwtje.
Blijkbaar is dat luikje een potentieel leuk verdienmodel, want veel vm-rijders zijn dat ding al verloren.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler