14-Feb-2022, 06:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Feb-2022, 06:12 PM door 365cycle.)
(14-Feb-2022, 04:53 PM)PietV* schreef: Ik ga met een normale snelheid over klinker drempels, maar ik rij geen Milan GT.Op een weg met een maximumsnelheid van 60 km/h vind ik het niet horen dat ik als ik met 55-56 km/h over een drempel rijd ik met drie wielen van de grond los raak, terwijl de fiets een totaalgewicht van zo'n 140 kg heeft. We willen in Nederland onze uitstoot beperken en fietsen stimuleren (althans, dat zegt onze overheid); dan is dit soort dingen oplossen een quick win.
De neus raakt de drempel overigens net niet zolang ik in het midden blijf. Aan de zijkanten (in de fietsstrook) zijn die drempels (schandalig genoeg) hoger.
(14-Feb-2022, 04:53 PM)PietV* schreef: Heb jij onder die Milan GT ook van die simpele wrijvingsdempers. Die een redelijk kleef hebben in rust en in beweging doorschieten. Zoals deze: https://www.velomobileworld.com/wp-conte..._AA000.pdfDie heb ik idd, maar de SL reageert op dit soort drempels ook wel heftig. Die staat rondom op elastomeren. M'n Quest was destijds het rustigst, met voor wrijvingsdempers en achter een Risse. Als ik groot onderhoud aan de GT moet gaan doen denk ik dat hier ook elastomeren onder komen. Minste onderhoud, minder gewicht, veert beter dan wrijving.
(14-Feb-2022, 04:53 PM)PietV* schreef: Die ophanging is bij een kleine bodemvrijheid vaak niet toereikend over drempels.Mijn GT staat redelijk hoog, met name ivm de 38mm banden ipv de standaard 28mm.