Dat afdwalen valt wel mee. Een vrachtauto heeft het grote voordeel van een lange wielbasis. Die gaat as voor as over een drempel.
In het dorp waar ik woon liggen de z.g. prefab sinus drempels. Ik ga daar op volle snelheid over heen op m'n Nazca Fuego L. Zonder voorvering, maar met hydraulisch instelbare demper onder het zitje.
Elk motorvoertuig heeft de vering en demping goed voor elkaar. Ook voor het dynamisch remvermogen. Dat kan zeker ook op lichte voertuigen als een velomobiel.
Als een velomobiel rondom goede vering en demping heeft en voor in de bochten een stabilisator tegen het hellen, krijg je het gevoel in een compleet ander voertuig te rijden. Gaat zelfs gemakkelijker door de bochten. Nadeel is de gewichtstoename.
In het dorp waar ik woon liggen de z.g. prefab sinus drempels. Ik ga daar op volle snelheid over heen op m'n Nazca Fuego L. Zonder voorvering, maar met hydraulisch instelbare demper onder het zitje.
Elk motorvoertuig heeft de vering en demping goed voor elkaar. Ook voor het dynamisch remvermogen. Dat kan zeker ook op lichte voertuigen als een velomobiel.
Als een velomobiel rondom goede vering en demping heeft en voor in de bochten een stabilisator tegen het hellen, krijg je het gevoel in een compleet ander voertuig te rijden. Gaat zelfs gemakkelijker door de bochten. Nadeel is de gewichtstoename.