Vering, demping en stabilisatorstang [split] Ervaringen met de Milan
|
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
505 x bedankt in 350 berichten
15-Feb-2022, 12:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Feb-2022, 12:42 PM door PietV*.)
(14-Feb-2022, 10:25 PM)365cycle schreef: (14-Feb-2022, 10:11 PM)PietV* schreef: Als een velomobiel rondom goede vering en demping heeft en voor in de bochten een stabilisator tegen het hellen, krijg je het gevoel in een compleet ander voertuig te rijden. Gaat zelfs gemakkelijker door de bochten. Nadeel is de gewichtstoename. Stabilisator is heel moeilijk, maar zou ik zeker op prijs stellen. Had 'm vandaag in een onbewaakt moment ook even op twee wielen  Een stabilisatorstang in een velomobiel is lastiger om in te bouwen. De stang moet binnen het casco voor de stroomlijn en kan door de wielophanging geen deel uitmaken van de draagarmen. Velomobielen hebben vaak aan de onderzijde geen driehoek als wieldraagarm, maar een ongelijkzijdige vierhoek. Een stabilisator zal dan aan beide zijden een koppelstang krijgen om de verplaatsing van de veerpoot tijden het sturen op te vangen. Dat maakt de zaak complex en zwaar.
https://www.mvwautotechniek.nl/stabilisator/
Bij de Alpha 7 wordt gebruik gemaakt van elastomeren. Voordelen zijn het progressieve veerkarakter en het zelfdempend effect, omdat elastomeren weinig of nauwelijks last hebben van resonantie.
Bovendien kun je het stapelen van elastomeren van verschillende hardheden zelf het veerkarakter eenvoudig aanpassen. https://www.velomobileworld.com/wp-conte...F_A000.pdf
Over veren en demping: https://fietssite.jouwweb.nl/25
|
Berichten in dit topic |
RE: Ervaringen met de Milan - door PietV* - 15-Feb-2022, 12:34 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Veloom
|
Heel uitgebreide vid...Willeke_IGKT — 08:10 AM |
Doorfietsroutes
|
Ja, dat is ook een v...Jeroen S — 07:58 AM |
Veloom
|
En na de Theta nu oo...datakneder — 12:21 AM |
Doorfietsroutes
|
Allemaal nog wel p...datakneder — 10:33 PM |
Doorfietsroutes
|
Ja, da's ook een fra...Jeroen S — 10:12 PM |
Maximale banddruk voor de velgen?
|
Eh Frutsel, heb ik t...Jeroen S — 10:09 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Het werd vanmiddag w...Jeroen S — 09:58 PM |
Doorfietsroutes
|
maar bij Groenlo ma...Lopopodium — 09:56 PM |
Maximale banddruk voor de velgen?
|
Waarom zou je oo...365cycle — 09:54 PM |
Doorfietsroutes
|
Ik ben het met je ee...Jeroen S — 09:46 PM |
Doorfietsroutes
|
Misschien moeten j...365cycle — 09:09 PM |
Bülk 4 more
|
De website is vern...Wim -de roetsende — 08:42 PM |
Bülk 4 more
|
Aangezien ik een jaa...Willeke_IGKT — 08:14 PM |
Bülk 4 more
|
Als de B4M het goedk...melle z — 07:42 PM |
Bülk 4 more
|
Dus beide Snoeken zi...365cycle — 07:36 PM |
Bülk 4 more
|
Maar hoe dan ook onz...Hardloper — 06:32 PM |
Theta, een velomobiel zonder voorganger
|
Ben wel benieuwd hoe...Arend-Jan — 05:59 PM |
|