Vering, demping en stabilisatorstang [split] Ervaringen met de Milan
|
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
15-Feb-2022, 12:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Feb-2022, 12:42 PM door PietV*.)
(14-Feb-2022, 10:25 PM)365cycle schreef: (14-Feb-2022, 10:11 PM)PietV* schreef: Als een velomobiel rondom goede vering en demping heeft en voor in de bochten een stabilisator tegen het hellen, krijg je het gevoel in een compleet ander voertuig te rijden. Gaat zelfs gemakkelijker door de bochten. Nadeel is de gewichtstoename. Stabilisator is heel moeilijk, maar zou ik zeker op prijs stellen. Had 'm vandaag in een onbewaakt moment ook even op twee wielen Een stabilisatorstang in een velomobiel is lastiger om in te bouwen. De stang moet binnen het casco voor de stroomlijn en kan door de wielophanging geen deel uitmaken van de draagarmen. Velomobielen hebben vaak aan de onderzijde geen driehoek als wieldraagarm, maar een ongelijkzijdige vierhoek. Een stabilisator zal dan aan beide zijden een koppelstang krijgen om de verplaatsing van de veerpoot tijden het sturen op te vangen. Dat maakt de zaak complex en zwaar.
https://www.mvwautotechniek.nl/stabilisator/
Bij de Alpha 7 wordt gebruik gemaakt van elastomeren. Voordelen zijn het progressieve veerkarakter en het zelfdempend effect, omdat elastomeren weinig of nauwelijks last hebben van resonantie.
Bovendien kun je het stapelen van elastomeren van verschillende hardheden zelf het veerkarakter eenvoudig aanpassen. https://www.velomobileworld.com/wp-conte...F_A000.pdf
Over veren en demping: https://fietssite.jouwweb.nl/25
|
Berichten in dit topic |
RE: Ervaringen met de Milan - door PietV* - 15-Feb-2022, 12:34 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM |
SL in Grou
|
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Beginnelingen... ...365cycle — 10:31 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet verk...twilwel — 10:03 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
.. de roets echt ver...ZoefZoef — 09:44 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Vond de video vrij h...blokdoorn — 09:33 PM |
|