16-Feb-2022, 11:50 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Feb-2022, 11:52 AM door 365cycle.)
(16-Feb-2022, 11:14 AM)ThijsR schreef:Juist daarom plaatste ik mijn opmerking en deze reactie. De Milan Mk4 was achter standaard ongeveerd met een dubbele achtervork, de zogenaamde "hardtail". De gifgroene SL die hier in de regio rondrijdt heeft die setup. Optioneel zat er vering in, maar ik weet niet welke; misschien dat Peter de Rond daar opheldering over kan geven, want volgens mij heeft hij de zwart/witte Mk4 met vering die een tijd terug op marktplaats stond gekocht.(15-Feb-2022, 05:00 PM)365cycle schreef: Doet een beetje denken aan de Milan Mk5 voor de fabrieksmodificatieLeuk filmpje wel goed om op te merken is dat hij rijdt zonder werkende schokdempers, maar niet zonder vering! Dat gespring en gebok komt zeker niet alleen door de banden
Voor de Mk5 had men besloten de vering standaard te maken, en wel geïnspireerd door de QuattroVelo, maar dan met één veerbolletje in plaats van twee, en zonder de oliedempertjes die in de QV wel zaten (maar mijns inziens ook onvoldoende dempen). Op het mooie gladde Noord-Duitse asfalt gaat dat allemaal best prima, maar van plaatsen waar niet altijd fraai wegdek ligt (zoals omgeving Gouda ) kwamen er al vrij snel klachten over gevaarlijk rijgedrag bij de Mk5. Velomobile World heeft daarop een terugroepactie opgezet, als het goed is zijn er nu geen Milans meer met een geveerde, maar ongedempte achterwielophanging.