16-Feb-2022, 02:01 PM
Bericht van mezelf even teruggehaald, omdat dit juist specifiek Milan-info is (die wel ook in het veertopic past, maar ok)
(16-Feb-2022, 11:50 AM)365cycle schreef: Juist daarom plaatste ik mijn opmerking en deze reactie. De Milan Mk4 was achter standaard ongeveerd met een dubbele achtervork, de zogenaamde "hardtail". De gifgroene SL die hier in de regio rondrijdt heeft die setup. Optioneel zat er vering in, maar ik weet niet welke; misschien dat Peter de Rond daar opheldering over kan geven, want volgens mij heeft hij de zwart/witte Mk4 met vering die een tijd terug op marktplaats stond gekocht.
Voor de Mk5 had men besloten de vering standaard te maken, en wel geïnspireerd door de QuattroVelo, maar dan met één veerbolletje in plaats van twee, en zonder de oliedempertjes die in de QV wel zaten (maar mijns inziens ook onvoldoende dempen). Op het mooie gladde Noord-Duitse asfalt gaat dat allemaal best prima, maar van plaatsen waar niet altijd fraai wegdek ligt (zoals omgeving Gouda ) kwamen er al vrij snel klachten over gevaarlijk rijgedrag bij de Mk5. Velomobile World heeft daarop een terugroepactie opgezet, als het goed is zijn er nu geen Milans meer met een geveerde, maar ongedempte achterwielophanging.