16-Feb-2022, 03:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Feb-2022, 04:20 PM door 365cycle.)
Ik zie niet waar we afdwalen. Het gaat over vering en demping in velomobielen.
De QuattroVelo gebruikt reeds veerbollen in combinatie met een tweetal oliedempers; luchtdruk, bij de gratie van een gesloten systeem. De gasveer wordt daarnaast succesvol toegepast op stapels mountainbikes en ook in velomobielen, zoals vermoedelijk beschreven in een link die je eerder zelf plaatste. Ik kan het weten, want heb er destijds zelf één gekocht. Ook daar: Gesloten systeem.
Verder ben ik goed bekend met het systeem van Citroën, inclusief Hydractive III; heb er behoorlijk wat aan gesleuteld en nog veel meer mee gereden. Besef me dat dat hele systeem niet toegepast kan worden in een velomobiel. Een conventionele "torsiestabilisator" echter ook niet; het is onsuccesvol gebleken, of in ieder geval nog nooit dusdanig succesvol gedaan dat het met enthousiasme de wereld van de 3 W's ingeslingerd is.
We zijn niet op zoek naar niveauregeling (niet elektronisch en niet mechanisch), we proberen twee veren elkaars kracht te laten gebruiken om stabilisatie te realiseren. Dan kunnen we concluderen dat het niet mogelijk is de voorwielophanging te stabiliseren, óf proberen een andere oplossing te vinden dan die torsiestabilisator.
De QuattroVelo gebruikt reeds veerbollen in combinatie met een tweetal oliedempers; luchtdruk, bij de gratie van een gesloten systeem. De gasveer wordt daarnaast succesvol toegepast op stapels mountainbikes en ook in velomobielen, zoals vermoedelijk beschreven in een link die je eerder zelf plaatste. Ik kan het weten, want heb er destijds zelf één gekocht. Ook daar: Gesloten systeem.
Verder ben ik goed bekend met het systeem van Citroën, inclusief Hydractive III; heb er behoorlijk wat aan gesleuteld en nog veel meer mee gereden. Besef me dat dat hele systeem niet toegepast kan worden in een velomobiel. Een conventionele "torsiestabilisator" echter ook niet; het is onsuccesvol gebleken, of in ieder geval nog nooit dusdanig succesvol gedaan dat het met enthousiasme de wereld van de 3 W's ingeslingerd is.
We zijn niet op zoek naar niveauregeling (niet elektronisch en niet mechanisch), we proberen twee veren elkaars kracht te laten gebruiken om stabilisatie te realiseren. Dan kunnen we concluderen dat het niet mogelijk is de voorwielophanging te stabiliseren, óf proberen een andere oplossing te vinden dan die torsiestabilisator.