18-Feb-2022, 05:51 PM
(18-Feb-2022, 05:29 PM)Roepers schreef: De Alleweder is toch de moeder aller moderne velomobielen. Ze hebben allemaal een zelfdragende carrosserie, vergelijkbare wielophanging, vering en demping. Het zijn allemaal driewielers met een vergelijkbare spoorbreedte en afstand tussen voor- en achterwielen. Zo te zien zijn ze allemaal varianten van de Alleweder.De enige reden waarom een Milan stabieler is het lagere zwaartepunt. Dat is wat ik begrijp uit dit draadje.
Groet,
Marco -maar laat zich graag verbeteren- Roepers
Wat 365cycle al zei. Er zijn veel meer verschillen.
Neem bijvoorbeeld dat doorslippen van het achterwiel. Is mij in de DF en de XS en de Mango nog nooit gelukt. Bij de Milan wel. Geen idee waar dit gunstig of negatief voor is, maar blijkbaar zijn er verschillen en is 1+1 niet altijd 2.
Ervaring in een vm begint bij 10.000km PietV (zo nu ben ik ook een keer heel stellig). Heb je die afstanden afgelegd in een Quest en Strada?
In vroegere dagen werd zelfs gesteld dat je pas een ervaren velonaut was als je de 100K had aangetikt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282