Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietstechniek of techniek van het fietsen
#44
(21-Feb-2022, 02:24 AM)Martin van Mourik schreef: FTP kende ik alleen als het File Transfer Protocol, maar er is klaarblijkelijk ook een maat voor lichamelijke prestaties waarvoor deze afkorting gebruikt wordt Wink .
Herkenbaar Big Grin Functional Threshold Power. Kan me die onrust voorstellen, maar om een oplossing voor bepaalde uitdagingen te vinden kan je soms moeilijk om een meting heen. Ik heb de batterijen overigens ook lang niet altijd in m'n powermeter zitten, en als ik dat wel heb zet ik soms de data uit op het schermpje van m'n navigatie. 

(21-Feb-2022, 02:24 AM)Martin van Mourik schreef: Ik heb om toch met wat cijfers te kunnen reageren mijn cadans met de stopwatch gemeten toen ik deze zaterdag naar Utrecht op en neer reed. Zowel op de heenweg als op de terugweg heb ik een stuk of tien metingen gedaan. Twintig keer de trappers helemaal ronddraaien doe ik steeds in 16 tot 18 seconden. Als ik echt rustig aan doe (dat komt niet zo veel voor) dan trap ik denk ik nog wat trager, en soms trap ik wel eens wat sneller, bijvoorbeeld bij een korte afdaling in een tunnel waarin je wat extra vaart maakt om vlot weer boven te komen, of bij een wat een langere afdaling waarbij je geen hoger verzet meer hebt. Mijn cadans zit dus doorgaans tussen 20/18 * 60 en 20/16 * 60 = 66,6 tot 75, of als je het per been rekent tussen de 133,3 en 150.
Dat is dus tussen de 60 en 75. Ken wel mensen die op die manier rijden, en ook mensen die op die manier heel hard rijden, maar als ik dat ook ga doen krijg ik echt last van m'n knieën. 

(21-Feb-2022, 02:24 AM)Martin van Mourik schreef: Mijn hurri is het allerzwaarste logge bakbeest van een fiets dat ik ooit gehad heb. Toch maak ik met deze fiets meer meters met minder moeite dan met alle andere fietsen waar ik ooit op heb gereden. Ik vermoed dat die M5 de lichtste ligfiets is die je hebt.
Klopt, m'n M5 zit ergens in de 11 kg en heeft heerlijk "direct" rijdende carbon wielen. De Hurri is iets van 16 kg, maar m'n Focus trekt beter op, ondanks z'n gewicht van 21 kg. De velomobiel is met mij erin sneller dan beide Challenge fietsen; de drie wielen zorgen er denk ik voor dat ik wat extra energie in accelereren kan steken, want die gaat niet op aan balanceren.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fietstechniek of techniek van het fietsen - door 365cycle - 21-Feb-2022, 06:12 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer
bendijkema — 10:10 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bovenstaande brou...Martin van Mourik — 10:03 PM
XL Hotspot in 3d-print
De Bulk is standaard...Jeroen S — 10:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Die is vast nog wel ...Jeroen S — 09:55 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk dan...blokdoorn — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...ZoefZoef — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...Hardloper — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet all...ZoefZoef — 08:57 PM
De Remcoreflex
Ja, als het vlak b...LigZeeuw — 08:04 PM
De Remcoreflex
Dat probeer ik maa...365cycle — 04:46 PM