01-Mar-2022, 05:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Mar-2022, 05:37 PM door 365cycle.)
150 watt vind ik ook niet per se een laag vermogen voor een dagelijkse rit. Denk dat de gemiddelde stadsfietser zelden boven de 100 watt gemiddeld komt.
Velomobielen zijn veel meer vervoermiddelen dan racefietsen dat zijn. Ik rijd 90% ritten met een verschillend begin- en eindpunt, omdat ik ergens moet zijn. Als het moet kan ik rond de 300 watt best lang volhouden, maar ik schat in dat ik meestal zo rond de 200 gemiddeld rijd. Dan is m'n hartslag redelijk rustig (130 ofzo, met een max. van 193/194), kan ik in principe nog een normaal gesprek voeren en met dat vermogen kan ik ook gewoon 600-700 km per week wegtikken.
Kruissnelheid is op m'n huidige banden dan vaak 45-50 km/h, beetje afhankelijk van het wegdek. In de zomer rijd ik zonder kap over m'n hoofd, maar daalt de rolweerstand en verandert de snelheid daardoor niet echt. Met echt snelle banden wordt boven de 50 kruisen eerder regel dan uitzondering.
Velomobielen zijn veel meer vervoermiddelen dan racefietsen dat zijn. Ik rijd 90% ritten met een verschillend begin- en eindpunt, omdat ik ergens moet zijn. Als het moet kan ik rond de 300 watt best lang volhouden, maar ik schat in dat ik meestal zo rond de 200 gemiddeld rijd. Dan is m'n hartslag redelijk rustig (130 ofzo, met een max. van 193/194), kan ik in principe nog een normaal gesprek voeren en met dat vermogen kan ik ook gewoon 600-700 km per week wegtikken.
Kruissnelheid is op m'n huidige banden dan vaak 45-50 km/h, beetje afhankelijk van het wegdek. In de zomer rijd ik zonder kap over m'n hoofd, maar daalt de rolweerstand en verandert de snelheid daardoor niet echt. Met echt snelle banden wordt boven de 50 kruisen eerder regel dan uitzondering.