Waarom geen 2 wielen vroeg iemand : te eerste omdat ik meer wil genieten en rondkijken ten tweede omdat ik wel wat praktische bagagemogelijkheden wil. Ten derde omdat
het bij offroad rijden op 2 wielen noodzakelijk is om te kunnen rechtstaan (ik heb veel enduroervaring).
Wat betreft de strijd tegen het ouder worden en trainen, en het te jong zijn voor een e-trike: ik wandel heel veel, ik loop en ik heb een actieve job waar ik (bijna) nooit zit. Ik kan alles, behalve fietsen. Ik heb heel wat geprobeerd, soms met kort succes, maar nooit blijvend.
Ik gebruik een fietsmotor ook altijd zuinig, zoals ik al zei om piekbelasting te vermijden. En ik woon in België. Het is hier net wat minder vlak.
Ik fiets steeds met een hoge cadans want dat is inderdaad beter voor me.
Wat betreft de ongezonde westerse levensstijl : ik werk halftijds om stress te vermijden, we bakken zelf ons brood, eten bijna vegetarisch, gaan vroeg slapen, gaan nooit uit en wandelen bijna 100km per week. Mijn enige zonde is dat ik een liefhebber ben van ons grote assortiment aan Belgische ambachtelijke bieren.
De ebike wetgeving blijf ik een onding vinden : een vfh pedelec kan dan wel 45, maar ik moet er in België mee uit de bossen blijven want daar is die gewoon illegaal. 25 snap ik voor de wat onhandige fietsers, maar met een gewone fiets rijd ik meestal 27 a 28. Dat zou met ondersteuning ook een fijne snelheid zijn. En omdat ik dan e-assit heb mag dat plots niet meer. En dan zit ik steeds rond dat punt te fietsen waar de motor aan/uit gaat en mezelf nodeloos te belasten.
Ik ga het zeker eens proberen. Misschien vind ik 25 wel voldoende op een trike, zo zittend/liggend in een sofa.
het bij offroad rijden op 2 wielen noodzakelijk is om te kunnen rechtstaan (ik heb veel enduroervaring).
Wat betreft de strijd tegen het ouder worden en trainen, en het te jong zijn voor een e-trike: ik wandel heel veel, ik loop en ik heb een actieve job waar ik (bijna) nooit zit. Ik kan alles, behalve fietsen. Ik heb heel wat geprobeerd, soms met kort succes, maar nooit blijvend.
Ik gebruik een fietsmotor ook altijd zuinig, zoals ik al zei om piekbelasting te vermijden. En ik woon in België. Het is hier net wat minder vlak.
Ik fiets steeds met een hoge cadans want dat is inderdaad beter voor me.
Wat betreft de ongezonde westerse levensstijl : ik werk halftijds om stress te vermijden, we bakken zelf ons brood, eten bijna vegetarisch, gaan vroeg slapen, gaan nooit uit en wandelen bijna 100km per week. Mijn enige zonde is dat ik een liefhebber ben van ons grote assortiment aan Belgische ambachtelijke bieren.
De ebike wetgeving blijf ik een onding vinden : een vfh pedelec kan dan wel 45, maar ik moet er in België mee uit de bossen blijven want daar is die gewoon illegaal. 25 snap ik voor de wat onhandige fietsers, maar met een gewone fiets rijd ik meestal 27 a 28. Dat zou met ondersteuning ook een fijne snelheid zijn. En omdat ik dan e-assit heb mag dat plots niet meer. En dan zit ik steeds rond dat punt te fietsen waar de motor aan/uit gaat en mezelf nodeloos te belasten.
Ik ga het zeker eens proberen. Misschien vind ik 25 wel voldoende op een trike, zo zittend/liggend in een sofa.