18-Mar-2022, 02:27 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Mar-2022, 02:33 PM door 365cycle.)
Daar begin ik het denk ik wel mee eens te worden Thijs.
Je zou denken dat zo'n tussenhandelaar vanuit passie te werk gaat en je daar dus net zo veilig kan kopen als in Dronten. Het begint ook vaak goed, maar wat ik over de hele linie toch tegen blijf komen is dat de service uiteindelijk hooguit mwah blijkt te zijn; ik krijg toch wel regelmatig vragen van mensen die zo'n velomobiel gekocht hebben, en loop dan o.a. tegen zaken als een demper in de blokkeerstand, wielophanging die los zit, een fiets die verkocht is met zichtbaar canvas aan de achterbanden.
Die paar tussenhandelaren die ik tegenkom zijn dus vooral bezig de prijs op te drijven voor hun eigen gewin. Begrijpelijk, iedereen wil geld verdienen, maar wat ik vooral jammer vind is dat het kannibaliseert op de velomobielmarkt an sich. Alles wat ik doe m.b.t. velomobielen (behalve rijden), doe ik eigenlijk om te zorgen dat ons favoriete vervoermiddel niet in de vergetelheid raakt en meer mensen bereikt. Zeker omdat het vervoermiddel op zich zoveel potentieel heeft, eventueel in een ietwat op de grote massa aangepaste variant.
De fietsen die ik verkocht heb waren niet goedkoop, maar zonder uitzondering technisch heel goed, en eerlijk geprijsd. De schadebak die ik heb stond te verpieteren onder een zeiltje (niet eens meer geadverteerd), reden om 'm te kopen was om 'm juist weer tóe te voegen aan het rijdende bestand.
Misschien moet ik dit bericht ook maar vertalen, want het is mede een oproep aan de handelaren: laten we met z'n allen zorgen dat er over 10 jaar ook nog wat te handelen valt.
Je zou denken dat zo'n tussenhandelaar vanuit passie te werk gaat en je daar dus net zo veilig kan kopen als in Dronten. Het begint ook vaak goed, maar wat ik over de hele linie toch tegen blijf komen is dat de service uiteindelijk hooguit mwah blijkt te zijn; ik krijg toch wel regelmatig vragen van mensen die zo'n velomobiel gekocht hebben, en loop dan o.a. tegen zaken als een demper in de blokkeerstand, wielophanging die los zit, een fiets die verkocht is met zichtbaar canvas aan de achterbanden.
Die paar tussenhandelaren die ik tegenkom zijn dus vooral bezig de prijs op te drijven voor hun eigen gewin. Begrijpelijk, iedereen wil geld verdienen, maar wat ik vooral jammer vind is dat het kannibaliseert op de velomobielmarkt an sich. Alles wat ik doe m.b.t. velomobielen (behalve rijden), doe ik eigenlijk om te zorgen dat ons favoriete vervoermiddel niet in de vergetelheid raakt en meer mensen bereikt. Zeker omdat het vervoermiddel op zich zoveel potentieel heeft, eventueel in een ietwat op de grote massa aangepaste variant.
De fietsen die ik verkocht heb waren niet goedkoop, maar zonder uitzondering technisch heel goed, en eerlijk geprijsd. De schadebak die ik heb stond te verpieteren onder een zeiltje (niet eens meer geadverteerd), reden om 'm te kopen was om 'm juist weer tóe te voegen aan het rijdende bestand.
Misschien moet ik dit bericht ook maar vertalen, want het is mede een oproep aan de handelaren: laten we met z'n allen zorgen dat er over 10 jaar ook nog wat te handelen valt.
(18-Mar-2022, 02:25 PM)ZoefZoef schreef: Nee hoor. Als ie teveel vraagt blijft ie ermee zitten.In een veel te krappe markt is dat onzin. Je kan momenteel bijna vragen wat je wil. Toen ik laatst ergens opperde dat ik m'n velomobiel eind dit jaar misschien wel inruil had ik direct een bod van €9K te pakken. Da's belachelijk voor een gebruikte fiets met lichte schade.
De wet van vraag en aanbod blijft immers van toepassing.
(18-Mar-2022, 02:25 PM)ZoefZoef schreef: Je kan het ook positief bekijken. Die fiets die 500km verder stond, staat nu hier in de markt en komt wat meer binnen bereik. Die ophalen had je zelf ook minimaal 10 uur gekost en nu koop je 'm gepoetst en -hopelijk- nagekeken als Peter de Rond je voor is.Als ie van ver zou komen zou dat zo zijn. Linksom of rechtsom worden fietsen er vooral duurder van. Met Jet Bikes schiet niemand wat op.
(18-Mar-2022, 02:25 PM)ZoefZoef schreef: It's all about the money.. niet alleen in Velomobielland. En ja, het is soms irritant als je je zinnen erop heb gezet maar zo werkt handel nou eenmaal. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.Dat denk je maar. Klopt alleen als je een korte termijn denker bent. Na morgen is er nog een dag; fietsers dragen bij aan die toekomst. Politici die nu kunstmatig de brandstofprijzen gaan verlagen doen dat niet. Benzine is al veel te goedkoop; het kost minder dan wat het kost om de door benzine veroorzaakte schade te herstellen.
(18-Mar-2022, 02:25 PM)ZoefZoef schreef: Vandaag zal mijn velomobiel wederom niet in beweging komen. Binnenkort gaat ie denk ik masr de verkoop in.Heel goed. Geld hoeft voor mij niet te rollen, maar velomobielen moeten dat wel ;-)