20-Mar-2022, 10:15 PM
(20-Mar-2022, 07:33 PM)Wim -de roetsende schreef: In het verleden deed Wim Schermer ook iets handigs.
Die had meerder vm-en in bestelling staan. Met telkens ongeveer 2/3 jaar ertussen.
Als er een Quest werd geleverd, verkocht hij zijn 'oude Quest' per opbod via een soort van veiling.
Oh ja, de wachttijd was toen veel langer dan nu. Volgens WimS wel drie jaar. Volgens de mannen van velomobiel.nl is dat nooit echt het geval geweest. Wel ongeveer anderhalf jaar dacht ik.
De Quest kostte toen nog geen €6000,- en 1x verkocht hij zelfs een tweedehands Quest voor €9000,-
Dit was wel een Quest met flink veel extra's. De nieuwprijs lag dus ook wel flink boven die €6000,-
(20-Mar-2022, 08:24 PM)ZoefZoef schreef: De tijd dat gebruikte quests meer kostten dan ze ooit nieuw henben gekost. Ik heb er enkel over gelezen en heb daar ook een mening over: dikke prima. Het zijn de kopers die het er kennelijk een forse prijs voor over hadden om eerder dr quest te hebben en daar maakte Wim dankbaar gebruik van.ik herinner mij het ook dat het passeerde op Ligfiets Mailing Lijst (LML). Ik was geschokt. Mijn gevoel was dat de Quest behoorlijk werd gehyped en dat dat de prijs van tweedehands exemplaren omhoog dreef. Ik verwacht nu dat de Milan waardevaster zal blijken te zijn dan de Df en de Quattrovelo, laat staan de WAW of de Mango.
Evenzo de visie van velomobiel.nl die ondanks dat ze het konden dr prijzen zelf niet verhoogden.
Maar de levensduur van die fietsen is denk ik gemiddeld genomen gelijk, dus de latere eigenaren hebben meer afschrijving.
Hoe lang is trouwens de levensduur van een Velomobiel. Mijn gevoel is dat een groot deel van de eerste Questen niet meer rijden. Dan zou levensduur dus minder zijn dan 20 jaar zijn. Maar het is mijn gevoel, andere formleden kunnen hier vast iets zinnigs over zeggen. De M5 Kalisvaart die 15 jaar geleden opdook, was toen al bijna aan een restauratie toe en ongeveer 20 jaar oud. Rijdt die Kalisvaart nog?
Groet,
Marco -nog niet afgeschreven- Roepers