Een midden motor, inderdaad van voren bij een ligfiets, heeft meer koppel en kan efficiënter ingezet worden door de versnellingen.
Meer ketting slijtage lijkt me een logisch gevolg. Maar bovenal is het denk ik hoe sterk de motor is EN hoe de assist gebruikt wordt.
Ter referentie: Ik heb van mijn QuattroVelo onlangs de ketting vervangen. Deze was nog niet helemaal versleten, maar ik wilde naar een ander voorblad en cassette en ik heb daarom gelijk de ketting vervangen. Dat heb ik gedaan bij ongeveer 21.000 km.
Bijna alle HP trikes. Te herkennen aan een F in de naam ie FS, FX
Meer ketting slijtage lijkt me een logisch gevolg. Maar bovenal is het denk ik hoe sterk de motor is EN hoe de assist gebruikt wordt.
Ter referentie: Ik heb van mijn QuattroVelo onlangs de ketting vervangen. Deze was nog niet helemaal versleten, maar ik wilde naar een ander voorblad en cassette en ik heb daarom gelijk de ketting vervangen. Dat heb ik gedaan bij ongeveer 21.000 km.
(15-Mar-2022, 12:59 PM)Frutsel schreef: Oh, ik geloof trouwens dat alle HP trikes opvouwbaar zijn.
Bijna alle HP trikes. Te herkennen aan een F in de naam ie FS, FX