25-Mar-2022, 05:50 PM
Op een hoofdrijbaan liggen vaak 3 detectielussen op rij. De 1e een dwars geplaatste voor de activering van het verkeerslicht. Daarna een in de lengterichting de voortgangs- of filelus en als laatste de dwars geplaatste lus voor het laatste voertuig. Meestal op ideale hoogte in het bitumen wegdek gefreesd en goed afgesteld. Dan zijn de stalen assen, de veerpoten en de ketting van de Milan via de open wielgaten voldoende de lus in de rijbaan te detecteren.
Op fietspaden vaak verzakte lussen onder de tegels en soms minder strak afgesteld. Bovendien is aluminium is een matige verstoorder van het magnetisch veld van de lus. Een ijzeren plaat doet het uitstekend.
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/werke...ium-fiets/
Op fietspaden vaak verzakte lussen onder de tegels en soms minder strak afgesteld. Bovendien is aluminium is een matige verstoorder van het magnetisch veld van de lus. Een ijzeren plaat doet het uitstekend.
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/werke...ium-fiets/