Ja, de 1% beste tegels is beter dan de slechtste 1% asfalt... en dan heb je het wel gehad. Tegels zijn helemaal niet goedkoper. Alleen op heel korte termijn. Net zoals voor dagelijks gebruik een vouwfiets niet duurder is dan een NS fiets. Als ik voor elke Brompton rit een NS fiets had gehuurd had ik al duizenden euro's in de min gestaan, ookal heb ik 1000+ voor die vouwfiets afgetikt.
Hoofddorp heeft inderdaad een grote diversiteit *kuch* qua fietspaden. Van eentje heeft de gemeente me toegezegd dat de tegels de volgende keer niet meer in langsverband gelegd gaan worden. De claim dat ze altijd zorgen dat het veilig is geloof ik dan weer niet want her en der is de kier in langsrichting onderhand breder dan een racefietsband.
We moeten hier gewoon die regel uit Duitsland hebben; gare fietspaden niet verplicht. Geparkeerde auto op fietspad? > Fietspad niet verplicht. Twee keer oversteken voor een fietspad? > Fietspad niet verplicht. Voetgangers blokkeren het fietspad? > Fietspad niet verplicht. En als zulke kleine blokkades elke paar honderd meter voorkomen; ze zien wisselen als een gevaar, dus hele traject... niet verplicht.
Hoofddorp heeft inderdaad een grote diversiteit *kuch* qua fietspaden. Van eentje heeft de gemeente me toegezegd dat de tegels de volgende keer niet meer in langsverband gelegd gaan worden. De claim dat ze altijd zorgen dat het veilig is geloof ik dan weer niet want her en der is de kier in langsrichting onderhand breder dan een racefietsband.
We moeten hier gewoon die regel uit Duitsland hebben; gare fietspaden niet verplicht. Geparkeerde auto op fietspad? > Fietspad niet verplicht. Twee keer oversteken voor een fietspad? > Fietspad niet verplicht. Voetgangers blokkeren het fietspad? > Fietspad niet verplicht. En als zulke kleine blokkades elke paar honderd meter voorkomen; ze zien wisselen als een gevaar, dus hele traject... niet verplicht.