29-Mar-2022, 11:50 AM
Zonet in programma Spraakmakers op radio 1 (tussen 10:35 en 10:56 geloof ik, een interview. Luister hier voor fragment. Men introduceert op 20 april aanstaande de nationale dag van de fietshelm. Om mensen bewust te maken van het dragen ervan.
Als je getallen hoort wat er aan spoed binnenkomt.
Klopt, het betreft veel 60+ in combi met electronische fiets, maar ook wielrenners. Ik heb zelf nooit een helm op gehad. Ik maak altijd maar de grap van het Belgisch onderzoek dat ze een helm en pet van een flat hebben laten vallen, en de pet nog heel bleek en dus veiliger is. In Duitsland is het niet verplicht wel geadviseerd, dus daar fietsen ze allemaal met helm, en dat zette mij ook tot nadenken.
Hoe staan de liggers er hier tegenover?
Zouden jullie door zo'n dag tot nadenken komen?
Zou je spiegel/pet/ helm kunnen combineren?
Zie ook Hier meer info over de dag.
Als je getallen hoort wat er aan spoed binnenkomt.
Klopt, het betreft veel 60+ in combi met electronische fiets, maar ook wielrenners. Ik heb zelf nooit een helm op gehad. Ik maak altijd maar de grap van het Belgisch onderzoek dat ze een helm en pet van een flat hebben laten vallen, en de pet nog heel bleek en dus veiliger is. In Duitsland is het niet verplicht wel geadviseerd, dus daar fietsen ze allemaal met helm, en dat zette mij ook tot nadenken.
Hoe staan de liggers er hier tegenover?
Zouden jullie door zo'n dag tot nadenken komen?
Zou je spiegel/pet/ helm kunnen combineren?
Zie ook Hier meer info over de dag.
gr. Fietsbennie site