29-Mar-2022, 02:34 PM
Ik draag tijdens de fietstochten bijna altijd een fietshelm. Heb eens een lelijke val gemaakt met helm op en kon de helm in de Kliko kwijt. Maar geen letsel aan m'n hoofd. Het standpunt van de Fietsersbond vind ik onjuist. De Fietsersbond is tegen het dragen van een helm, omdat de kans dat fietsers stoppen met fietsen en ongezonder gaan leven, meer slachtoffers maakt dan stoppen met fietsen. Met meer obesitas als gevolg. Dat is een vals argument. Het standpunt van de neurologen op de afdeling SEH is voor mij veel duidelijker.
Ligfietsers gaan wat minder over de kop en vallen van geringe hoogte. Het dragen van een tok kan een aanbeveling zijn. Bij een frontale botsing knal je op je stuur.
Die trikes met gordelplicht hebben ook een rolbeugel. Zonder die beugel met gordel kun je gescalpeerd worden.
Ligfietsers gaan wat minder over de kop en vallen van geringe hoogte. Het dragen van een tok kan een aanbeveling zijn. Bij een frontale botsing knal je op je stuur.
Die trikes met gordelplicht hebben ook een rolbeugel. Zonder die beugel met gordel kun je gescalpeerd worden.