29-Mar-2022, 03:13 PM
(29-Mar-2022, 02:34 PM)PietV* schreef: De Fietsersbond is tegen het dragen van een helm, omdat de kans dat fietsers stoppen met fietsen en ongezonder gaan leven, meer slachtoffers maakt dan stoppen met fietsen. Met meer obesitas als gevolg. Dat is een vals argument.De Fietsersbond is niet tegen het dragen van een helm maar tegen een helmplicht voor fietsers. Ik ben het met je eens dat het verder geen heel sterk argument is, tenzij ze representatieve statistieken erbij leveren. En ik vermoed dat, als je eenmaal op de statistische weg bent, je sowieso verrassend weinig eenzijdige fietsongevallen met zwaar hoofdletsel waartegen een helm had kunnen beschermen tegenkomt.
Citaat:Die trikes met gordelplicht hebben ook een rolbeugel. Zonder die beugel met gordel kun je gescalpeerd worden.Is dat omdat het verplicht is of omdat je praktisch geen gordel kan monteren zonder rolbeugel? Ik kan namelijk nergens vinden dat een rolbeugel verplicht is voor motortrikes.
(29-Mar-2022, 02:42 PM)Frutsel schreef: Daarom heb ik onderstuurWacht even, dan knal je dus met je ... op je ... auw!