12-Apr-2022, 03:19 PM
(12-Apr-2022, 02:50 PM)365cycle schreef:(12-Apr-2022, 02:36 PM)ThijsR schreef: - alle fietsers de telefoon in de zak houden
Het stomste is: Eigenlijk is dit technisch toch ook vrij makkelijk te ondervangen.
Bij een snelheid van >10 km/h moet de telefoon gewoon niet meer te bedienen zijn, met uitzondering van als deze op een treinspoor of in een andere vorm van openbaar vervoer zit.
Leuk voor de bijrijder en/of kinderen op de achterbank.
Ook leuk voor de treinreizigers die op het spoor parallel aan een snelweg rijden.
(12-Apr-2022, 02:50 PM)365cycle schreef: Voor meerdere mensen in een auto kan er een keuze gemaakt worden welke van de toestellen binnen de range nog werken, en welke niet. Als zelfs dat ervoor zorgt dat de bestuurder vaak met een telefoon zit te rommelen -> gewoon helemaal uit, jammer dan...
Als je de mensen zelf een uitzondering laat maken is het dus geen simpel op te lossen probleem. (Hint: Het is een sociaal probleem, geen technisch probleem, dus is het niet simpel)
Overigens rij ik met mijn telefoon in mijn broekzak in de auto, tenzij ik de navigatie gebruik, en dan zit ik verder ook niet aan het toestel. Qua moeilijkheidsgraad zit dit gedrag ongeveer op schoenveters strikken, dus ik snap het probleem niet dat anderen daarmee hebben