13-Apr-2022, 10:02 PM
Met de open ligger ben ik een paar keer uitgegleden, ook op snelheid en met een onder stuur val je vooral op het stuur en heb je zelf niks. Ben ook een paar keer tegen een andere plotseling van richting veranderende fietser aangereden. Die heeft dan vooral veel pijn door mijn voor tandwiel. Zelf ben ik toen 2 keer over mijn voortandwiel heen gesprongen en rechtop staand tot stilstand gekomen. Dat is ook een voordeel van een onder stuur. Geen letsel aan overgehouden behalve bij het onderuit schuiven een zere hand, die toch wat op de grond kwam.
Met mijn velomobiel weet ik niet wat er kan gebeuren. Als ik in een scherpe bocht omval kan het zomaar zijn dat ik dwars uit schuif met mijn hoofd in de richting van de beweging en tot stilstand kom tegen een muur, paaltje oid met mijn hoofd eerst…. Dan is een gewone fietshelm wellicht toch geen gek idee.
Met mijn velomobiel weet ik niet wat er kan gebeuren. Als ik in een scherpe bocht omval kan het zomaar zijn dat ik dwars uit schuif met mijn hoofd in de richting van de beweging en tot stilstand kom tegen een muur, paaltje oid met mijn hoofd eerst…. Dan is een gewone fietshelm wellicht toch geen gek idee.