22-Apr-2022, 02:24 PM
VVN is wat realistischer dan de Fietsersbond. https://vvn.nl/fietshelm
Je kunt ook de verkeerscheck fietshelm doen. Leerzaam. Kennis is nooit weg https://fietshelm-campagnetest.vvn.nl/
Dat fietshelmen niet geschikt zijn voor snelheden boven de 25 km/h is niet juist. Ze zijn getest tot een bepaalde snelheid.
Als er in de toekomst een goed algemeen advies komt voor het dragen van de helm, blijft dat vermoedelijk beperkt tot de tweewielers. Voor gehandicapten voertuigen, zoals alle driewielers, kan het advies anders zijn.
Het idee helmen te dragen binnen de kooiconstructie van een auto zet minder zoden aan de dijk dan een fietshelm. Het is weinig constructief denken om het gevaar wat fietsers aan hoofdletsel kunnen oplopen weg te schrijven naar inzittenden van een auto.
Helmplicht voor motorrijders, bromfietsers heeft positief bijgedragen aan het sterk verminderen van hoofdletsel. De helmplicht snorfietser is opnieuw uitgesteld en maar gaat per 01-01-2023 in. https://motorrai.nl/invoering-helmplicht...uari-2023/
Daarna komen de fietsers aan bod. Dat duurt geen 5 jaar meer. Een fiets met elektrische ondersteuning is feitelijk ook een "snorfiets".
Uitgaande van een realistische schatting van 50.000 fietsongevallen per jaar, of gemiddeld 137 fietsongevallen per dag, is letsel, schade, arbeidsverzuim, arbeidsaanpassing en invaliditeit een zeer grote kostenpost. Daar gaat een groot deel van de premie ziektekostenverzekering naar toe. Plus eigen risico voor het slachtoffer.
Je kunt ook de verkeerscheck fietshelm doen. Leerzaam. Kennis is nooit weg https://fietshelm-campagnetest.vvn.nl/
Dat fietshelmen niet geschikt zijn voor snelheden boven de 25 km/h is niet juist. Ze zijn getest tot een bepaalde snelheid.
Als er in de toekomst een goed algemeen advies komt voor het dragen van de helm, blijft dat vermoedelijk beperkt tot de tweewielers. Voor gehandicapten voertuigen, zoals alle driewielers, kan het advies anders zijn.
Het idee helmen te dragen binnen de kooiconstructie van een auto zet minder zoden aan de dijk dan een fietshelm. Het is weinig constructief denken om het gevaar wat fietsers aan hoofdletsel kunnen oplopen weg te schrijven naar inzittenden van een auto.
Helmplicht voor motorrijders, bromfietsers heeft positief bijgedragen aan het sterk verminderen van hoofdletsel. De helmplicht snorfietser is opnieuw uitgesteld en maar gaat per 01-01-2023 in. https://motorrai.nl/invoering-helmplicht...uari-2023/
Daarna komen de fietsers aan bod. Dat duurt geen 5 jaar meer. Een fiets met elektrische ondersteuning is feitelijk ook een "snorfiets".
Uitgaande van een realistische schatting van 50.000 fietsongevallen per jaar, of gemiddeld 137 fietsongevallen per dag, is letsel, schade, arbeidsverzuim, arbeidsaanpassing en invaliditeit een zeer grote kostenpost. Daar gaat een groot deel van de premie ziektekostenverzekering naar toe. Plus eigen risico voor het slachtoffer.