23-Apr-2022, 10:22 AM
(22-Apr-2022, 10:38 PM)Wim -de roetsende schreef:Ja Wim, echt serieus. Er zijn honderden miljoenen uitgetrokken om de auto veiliger te maken. Een wedloop tussen fabrikanten. Kreukelzones, kooiconstructies met speciaal staal in dwarsverbanden, deuren etc., ronde soepele kunststoffen in de binnenruimte, speciaal stalen bodemplaat in stoelen, waarbij die stoelen met gordel loskomen bij zware zijdelingse impact voor bekkenbescherming, driepuntsgordels met gordelspanners, vaak 8 airbags, 3 voor bestuurder en 3 voor de passagier, waaronder gordijn- heup en front airbag, voor elke passagier op de achterbank een gordijn airbag. De exclusieve merken hebben nog extra airbags zitten in de leuningen van de voorstoelen voor de achterpassagiers. Voor kinderzitjes kunnen ze worden uitgeschakeld. Voor cabrio's zelf rolbeugels om niet het wegdek te kunnen raken met het hoofd.Citaat:Piet zei: In de auto zijn de voordelen van de helm geringer. Binnen de kooiconstructie, in de driepuntsgordel en tussen de airbags heb je minder risico in aanraking te komen met het wegdek of straatmeubilair.
Piet, meen je dit nou serieus?
Die helm in de auto is uiteraard niet bedoeld om te voorkomen dat je het wegdek of straatmeubilair gaat raken.
Die helm is bedoeld om te voorkomen dat je niet één van de harde delen IN de auto gaat raken met je hoofd.
Als je gebruik maakt van die passieve veiligheidsmiddelen voor personenauto's is een bijna onmogelijk om het interieur te raken. Dat in de nachtelijk uren nog zoveel dodelijk ongevallen te betreuren zijn heeft deels te maken met drugs en alcohol, te hoge snelheid en het niet gebruiken van de gordels. Te vaak liggen de slachtoffers buiten de kooiconstructie.